L'Aula de Teatre de Lleida nega ser coneixedora abans de 2019 dels abusos sexuals de dos professors destapats per l'Ara, i ha assegurat que tan bon punt se'n van assabentar van contactar amb la Paeria per "gestionar el benestar" de les noies.
En un comunicat responen així la Paeria, que es planteja revisar la concessió administrativa del centre per "assumir-ne el control" perquè creu que les informacions publicades "evidencien que les persones responsables en aquell moment eren coneixedores dels fets i no van actuar". L'Aula afirma que no és així i que van atendre les denunciants "sense qüestionar els fets". A més, el centre avala que la Paeria porti el cas a fiscalia i s'ha posat a la seva disposició perquè "es depurin responsabilitats".
L'Aula dóna "tot el suport" a les denunciants i reclama que "s'esbrinin de forma clara" els fets. D'altra banda, remarquen que des del maig de 2019 fins a l'abril del 2020 s'ha redactat un protocol de prevenció i actuació en cas d'abusos sexuals, conjuntament amb experts i revisat per psicòlogues de l'Àrea de la Dona de l'Ajuntament de Lleida. En aquest sentit, també assenyalen que tot el professorat, gerència i l'associació s'ha format per poder detectar situacions d'abusos o indicis que podrien ocultar-los, una formació que diuen que ha estat continuada.
També destaquen que estan esperant que es posi en marca l'aplicació B-Resol, aturada pel coronavirus, perquè es puguin exposar de manera directa i anònima situacions semblants viscudes o conegudes i puguin prendre's les mesures oportunes.
L'Aula de Teatre nega conèixer els abusos abans de 2019 i es posa a disposició de fiscalia
Cultura
El centre assegura que quan es va assabentar de les denúncies va atendre les víctimes "sense qüestionar els fets"
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat El Govern garanteix l’energia per al futur polígon Torreblanca-Quatre Pilans Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat L’excap de Carreteres nega haver cobrat suborns per afavorir una constructora Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat El Govern vol frenar la pèrdua de superfície d’horta amb un pla per modernitzar el sector ACN
Publicat el
24 de maig de 2020 a
les 22:53
Actualitzat el
24 de maig de 2020 a les
22:59
Et pot interessar
-
Cultura
El Tabaca Film Fest torna a Gerri de la Sal amb mites i llegendes
-
Cultura
Fira Tàrrega tanca amb rècord de programadors i reclama més recursos
-
Cultura
El Govern recordarà Josep Guinovart el 2027 en el centenari del seu naixement
-
Cultura
Cervera posa els infants a punt per a l’Aquelarre
-
Cultura
La UdL vol ampliar el fons de Josep Vallverdú amb els seus últims onze anys d'obra
-
Cultura
La mort no tanca l'obra de Vallverdú: tres nous llibres es publicaran de manera pòstuma
