L'exposició «Perseguits i salvats» s'estrena a Tolosa de Llenguadoc

La mostra, que es podrà visitar fins al 27 de juny, s'ha inaugurat aquest dimarts a l'Espace du Judaisme de la ciutat francesa

Publicat el 05 de juny de 2018 a les 23:20
L'Espace du Judaisme de Tolosa de Llenguadoc ha estrenat aquest dimarts l'exposició "Perseguits i Salvats. No volien que existíssim" que forma part del projecte que impulsa la Diputació de Lleida per a la recuperació de la memòria del pas pel Pirineu de milers de jueus que fugien de l'Holocaust durant la Segona Guerra Mundial.

La mostra, que es podrà visitar fins al proper 27 de juny, parla dels viatges a peu que van haver de fer per aconseguir viure en pau i de l'ajuda desinteressada que van rebre per part de diverses persones residents a les comarques pirinenques.

En l'acte d'inauguració, que ha comptat amb la participació del màxim representant de l’Associació Hebraïca-Toulouse, Maurice Lugassy, el president de la Diputació de Lleida, Joan René, ha destacat el fet que aquesta ciutat del sud de França sigui la primera en acollir-la, ja que, ha dit, "Occitania forma i ha format part tradicionalment de la nostra realitat territorial".