Les aigües de l’Orfeó Balaguerí baixen turbulentes en els darrers mesos. La centenària entitat de la capital de la Noguera ha canviat fa pocs dies de director després del pas fugaç de Marta Andrés, que havia agafat les regnes del cor a inici de curs en substitució de Sílvia Rufach, que pateix uns problemes de salut incompatibles amb la tasca periòdica de direcció.
Segons fonts consultades per aquest diari, Andrés ha renunciat al càrrec per un cert malestar intern que hi ha actualment a la formació musical balaguerina, un clima del qual es parla obertament en l’ambient cultural del municipi. El pas de la ja exdirectora pel cor ha estat el més breu de la seva història, encara que ha tingut temps de dirigir un concert, el del passat 22 d’octubre a l’església de Sant Domènec. El relleu de Marta Andrés l’ha agafat el jove músic i professor de clarinet, Miquel Castro.
[h3]Crisi de cantaires[/h3]
L’Orfeó Balaguerí viu una època de crisi de cantaires, sobretot en les dues cordes masculines. En el concert del passat mes d’octubre només van participar-hi nou membres entre tenors i baixos, un problema que s’estén també, encara que en menor mesura, a l’ala femenina. Sopranos i contralts van sumar 16 cantaires aquell dia; en total 25. Aquesta minvada xifra en relació al nombre de cantants que hi havia anys enrere ha motivat l’entitat a fer una crida ciutadana per ampliar el nombre dels seus membres. Tot i els problemes, el col·lectiu ja està assajant pel concert de Sant Esteve.
L’Orfeó Balaguerí canvia altre cop de direcció després la renúncia de l’antiga directora, que ha durat dos mesos
Marta Andrés ha plegat pel malestar intern i la substitueix el jove clarinetista Miquel Castro
Ara a portada
-
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat «Vam fer el que ens agradaria que fessin per nosaltres»: solidaritat veïnal a l’Albi amb els 590 afectats del tren Oriol Almacellas Verdés
-
Societat Els CAP i hospitals de Lleida funcionen amb normalitat l'endemà de l'apagada elèctrica Redacció
-
Publicat el 17 de novembre de 2022 a les 23:22
Et pot interessar
-
Cultura Lleida acollirà el seu primer saló manga el setembre de 2025
-
Cultura L'Hostal Nou retorna als 80 i 90 amb un mural gegant i una festa popular
-
Cultura La lleidatana Carme Rufat guanya el Palma Produccions PRO amb el seu guió de curtmetratge
-
Cultura El Tren dels Llacs inicia la temporada amb un guia turístic a bord