Si en algun moment de la teva vida se t’ha passat pel cap casar-te, s’entén que hauràs de reflexionar sobre quant hauries d’invertir en el regal, sigui un anell o un rellotge.
Si hem de ser sincers, els diners són relatius. De fet, hi ha tantes normes i expectatives diferents que depenen de la qualitat de la pedra o de la marca del rellotge i que, l’import pot ésser totalment aclaparador, confús i francament frustrant. Així que hem recopilat unes quantes dades objectives que pots tenir en compte a l’hora de fer la teva tria:
1. La mitjana nacional de despesa sol ser de 500 euros a 1.000 euros.
2. Existeix una tradició (publicitària i vinguda d’Estats Units) que diu que el que, raonablement, s’ha invertir és l’equivalent a dos mesos de sou.
3. Es desaconsella comprar el regal abans o durant l’època nadalenca, ja que són dates de molta demanada i fins i tot poden arribar a duplicar el preu.
4. El millor moment per comprar un regal de compromís són els mesos d’estiu que van de juny a agost, coincidint amb la temporada baixa a les joieries i per tant podent negociar preus més ajustats.
5. S’aconsella pagar el regal en efectiu, evitant l’endeutament a més dels interessos que pugui suposar pagar-ho a terminis.
En definitiva, tan si saps quant gastar com si no, una de les millors estratègies és començar un petit pla d’estalvis uns mesos abans, tocar de peus a terra i fer un regal segons les teves possibilitats.
L'Ester Terés és experta en màrqueting i comunicació, segueix-la a twitter.
Foto cortesia joieries Rabat.
Quants diners hauries d'invertir en un regal de compromís?
Els consells de l'experta en màrqueting Ester Terés
Ara a portada
-
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat «Vam fer el que ens agradaria que fessin per nosaltres»: solidaritat veïnal a l’Albi amb els 590 afectats del tren Oriol Almacellas Verdés
-
Societat Els CAP i hospitals de Lleida funcionen amb normalitat l'endemà de l'apagada elèctrica Redacció
-
Publicat el 22 de febrer de 2016 a les 23:00
Et pot interessar
-
Cultura Lleida acollirà el seu primer saló manga el setembre de 2025
-
Cultura L'Hostal Nou retorna als 80 i 90 amb un mural gegant i una festa popular
-
Cultura La lleidatana Carme Rufat guanya el Palma Produccions PRO amb el seu guió de curtmetratge
-
Cultura El Tren dels Llacs inicia la temporada amb un guia turístic a bord