El ministre de Justícia, Rafael Català, considera que el procés de participació ciutadana d'aquest diumenge s'ha portat a terme "al marge de qualsevol marc jurídic", ja que "no té empara en les lleis catalanes ni en cap decret de convocatòria". "Espanya és un règim democràtic consolidat on existeix llibertat d'expressió i de manifestació i en el que les consultes populars es regeixen per estrictes normes que han de garantir la imparcialitat i la neutralitat. Cap d'aquests requisits s'han donat durant la jornada d'avui", ha sentenciat.
Així ho ha manifestat el ministre de Justícia durant una compareixença convocada a corre cuita poc després del tancament dels col·legis a Catalunya. Català ha afirmat que la Fiscalia General de l'Estat continua recollint dades "en l'àmbit de les diligències obertes i a la llum de les múltiples denúncies presentades a Catalunya". L'objectiu passa per "valorarà l'existència de responsabilitats penals" i sospesar la capacitat d'exercir "les accions legals que correspongui" en els pròxims dies.
Segons el ministre de Justícia, els promotors del procés participatiu han renunciat "a qualsevol aparença de neutralitat i s'han convertit en jutges i en part del procés i no han garantit la igualtat entre els catalans davant el simulacre de consulta". "Estem davant un acte de propaganda que no té efectes jurídics i només ha servit per incrementar la divisió entre els catalans per tensar les relacions polítiques dins i fora de Catalunya", ha sentenciat.
Català creu ha instat els ciutadans a participar en un "simulacre inútil i estèril" en què el president de la Generalitat, Artur Mas, ha volgut ocultar el seu "fracàs personal" per no haver pogut convocar la consulta que va anunciar el passat 12 de desembre.
Rafael Català entén que el 9-N s'ha portat a terme al marge de la legalitat
El ministre de Justícia considera que el procés de participació ciutadana no ha garantit cap requisit democràtic
ARA A PORTADA
-
-
Lleida convoca un concurs arquitectònic per decidir el futur de l'antiga estació d'autobusos Redacció
-
Comencen les obres d’emergència per reparar el ferm de l’A-2 entre Cervera i la Panadella Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
Festa del Lleida CF al Narcís Sala: «Hem celebrat el gol contra l’Atlètic de forma espectacular» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
09 de novembre de 2014 a
les 22:11
Actualitzat el
09 de novembre de 2014 a les
22:20
Et pot interessar
-
Cultura
Vallverdú diu adéu de la mà de Rovelló
-
Cultura
El Festival de Pasqua de Cervera celebrarà la seva 16a edició del 26 de març al 4 d'abril
-
Cultura
La 30a edició de l'Animac tanca amb una reflexió sobre el concepte del canvi a l'animació i al món
-
Cultura
Arrenca un Animac amb 230 films per reflexionar sobre el concepte del canvi
-
Cultura
Agenda del cap de setmana a Ponent: 21 i 22 de febrer
-
Cultura
Més territori i més cooperació: el compromís del Museu de Lleida fins al 2030
