Tanquen l'església de Guimerà pels problemes estructurals de l'edifici

S'ha detectat que les dovelles de l'arc de la portalada s'han bellugat i han perdut la seva geometria original

Publicat el 30 de març de 2021 a les 17:14
L'Arquebisbat de Tarragona ha tancat al culte aquest dimarts l'església parroquial de Santa Maria de Guimerà, a l'arxiprestat d'Urgell – Garrigues, com a mesura d'emergència immediata per garantir la seguretat de les persones que assisteixen a les celebracions litúrgiques.

L'edifici pateix problemes estructurals des de fa anys i està sent objecte d'un estudi exhaustiu per a determinar el seu origen. El cap de setmana passat es va detectar que les dovelles de l'arc de la portalada s'havien bellugat lleugerament i havien perdut la seva geometria original. Aquest fet ha obligat al tancament per preservar la integritat del conjunt monumental.

L'Arquebisbat ha explicat que atesa la importància del conjunt, una vegada s'hagi determinat l'origen de les patologies, es valoraran tècnicament les intervencions imprescindibles i necessàries per a detenir el procés de degradació del conjunt. Mentre no ofereixi millors garanties de seguretat l'edifici romandrà tancat i les celebracions es faran en un lloc alternatiu que la mateixa parròquia establirà d'acord amb les possibilitats que disposi.
 

Pla curt on es poden veure les dovelles de la portalada de l'església de Santa Maria de Guimerà lleugerament mogudes, el 30 de març de 2021. (Vertical) Foto: ACN