Trenta-cinc anys de les riuades del 1982 que van afectar al Pallars
El fort ruixat caigut el 7 de novembre del 1982 va provocar el desbordament del Noguera Pallaresa i del Segre

- Es van obrir sis de les set comportes de la presa de Sant Antoni -
- Antonio Cases
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de novembre de 2017 a les 18:16
Actualitzat el 07 de novembre de 2017 a les 18:17
L'any 1982 és recordat al Pallars, entre moltes altres coses, per la gran riuada de la Noguera Pallaresa, provocada per uns aiguats que van afectar gran part del país. La inundació va tenir lloc ara fa 35 anys, quan arran de la pluja caiguda la nit del 7 de novembre, el cabal del riu va pujar fins a culminar amb el desbordament del Segre.
Al Pallars, l'augment del nivell del riu va afectar les salines de Gerri de la Sal i tota la vall del riu a la Conca de Tremp. Per evacuar tota l’aigua acumulada al pantà de Sant Antoni, es van haver d’obrir sis de les set comportes de la presa, tal i com es pot veure en aquestes imatges inèdites, enregistrades en Super 8, que ha publicat a Facebook Electro Confort Rambla.
Et pot interessar
-
Cultura El Som Cinema de Lleida projectarà 52 produccions catalanes en la seva 16a edició
-
Cultura Musiquem Lleida tanca la 20a edició del festival amb concerts de música clàssica, jazz i folk arreu de la ciutat
-
Cultura Les Festes de Tardor omplen el Centre Històric de Lleida amb tradició, música i jovent
-
Cultura Agenda del cap de setmana a Lleida: 27 i 28 de setembre
-
Cultura El Musiquem Lleida programa onze actuacions en la seva 20a edició i aspira a créixer en el futur
-
Cultura «Les fades de Hollywood»: la sardana que Balaguer estrenarà en homenatge a Carner Ribalta