L'empresa ramadera i elaboradora d'embotits de la Pobla de Segur, Cal Tomàs, s’ha emportat quatre guardons dels Great Taste Awards, reconeguts com els Oscars de la gastronomia. Aquest premi, que se celebra des de fa 23 anys al Regne Unit, ha distingit quatre productes de la carnisseria pallaresa, dedicada també a la producció d'embotits i de carn ecològica: el xolís, les minisecallones, la llonganissa crua i l'hamburguesa de vedella 100% ecològica.
Després de realitzar els tastos a cegues, els més de 500 membres del jurat -entre ells, crítics d'alimentació, xefs, restauradors, productors i escriptors gastronòmics- han premiat 60 productes de l'Estat espanyol d'entre els més de 12.000 d'arreu del món que s'hi han presentat.
Aquest és el primer any que Cal Tomàs es presenta al concurs i n'ha tornat ben carregat de premis. Laura Gordó, una de les responsables del negoci, assegura que aquest reconeixement "els pot fer de trampolí" per a potenciar les exportacions dels seus productes. "Els compradors internacionals es fixen molt en aquest tipus de reconeixement. Sobretot, a l'hora d'anar a una fira internacional i exposar els nostres productes amb aquest distintiu", ha afegit.
Els quatre productes premiats s'etiquetaran amb el segell d'excel·lència Great Tast, reconegut mundialment i amb una validesa de tres anys. Tot i això, Gordó no descarta tornar-se a presentar l'any que ve amb uns altres productes.
Un restaurant lleidatà, premiat als Oscars gastronòmics
Els quatre productes premiats s'etiquetaran amb el segell d'excel·lència Great Tast, reconegut mundialment i amb una validesa de tres anys
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 27 d’agost de 2017 a les 18:53
Actualitzat el 27 d’agost de 2017 a les 18:54
Et pot interessar
-
Cultura Què fer aquest cap de setmana a Ponent: del 25, 26 i 27 d'abril
-
Cultura Rehabilitació de la LV-2012 per millorar la seguretat a les Garrigues
-
Cultura El Mercat de les Idees omplirà la plaça de la Catedral aquest dissabte, 26 d'abril
-
Cultura El còmic entra a les aules de Lleida i Tàrrega com a eina educativa