Una setantena d'entitats culturals han demanat aquest dijous l’indult del raper Pablo Hasél en una concentració, organitzada per l'Acadèmia Catalana de la Música. De fet, l’Acadèmia ha posat en marxa la petició d’indult de la mà de l'advocat Jordi Palou, mediador i consultor especialitzat en drets humans a nivell internacional.
La concentració s'ha realitzat a la Plaça de Ramon Berenguer el Gran, de Barcelona, i ha rebut el suport, entre d'altres, d'Òmnium Cultural, l'Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya, l'Acadèmia del Cinema Català, l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), Dones Visuals, Editors.cat i Productors Audiovisuals Federats (PROA).
En un manifest impulsat per l'entitat reclamen també la llibertat immediata de Hasél i que "el govern de l'Estat disposa dels mecanismes necessaris per fer-la efectiva"; l'anul·lació de totes les causes obertes i de les sentències condemnatòries de tots els artistes processats per la seva expressió artística; una reforma immediata del codi penal en la línia de blindar els drets fonamentals, perquè aquesta situació no es pugui tornar a repetir i el respecte "més escrupolós a la llibertat d’expressió en tant que dret fonamental de tots els ciutadans al govern de l’Estat i a totes les instàncies fiscals i/o judicials".
Una setantena d'entitats culturals demanen l’indult de Pablo Hasel
Representants del sector es concentren a Barcelona en un acte impulsat per l'Acadèmia Catalana de la Música
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 18 de febrer de 2021 a les 17:05
Et pot interessar
-
Cultura
Rafel Jaume guanya el 42è Premi Josep Vallverdú amb una obra sobre ètica, música i intel·ligència artificial
-
Cultura
Agenda del cap de setmana a Lleida: 22 i 23 de novembre
-
Cultura
Lleida tornarà a ser seu europea de la dansa urbana amb uns 300 ballarins
-
Cultura
Josep Lluís Gàzquez renova com a president de la Festa de Moros i Cristians de Lleida
-
Cultura
El 10è Curtàneu inclou per primera vegada tallers sobre cinema i una gala
-
Cultura
El renaixement del Pla d’Almatà: Balaguer impulsa un projecte de recuperació del seu bressol històric
