ERC vol que, de forma simultània i massiva, els ajuntaments catalans aprovin mocions en contra de la monarquia i reprovant l'operació d'estat que va ordir la Moncloa per facilitar la sortida d'Espanya de Joan Carles I malgrat els seus casos de corrupció.
Esquerra, que va guanyar les darreres eleccions municipals i és la primera força del país en regidors, presentarà a tots els ajuntaments on té representació una moció per retirar els títols i honors que alguns municipis encara conserven per al rei emèrit Joan Carles I després de la marxa de l'exmonarca. La moció d'ERC obligarà a posicionar-se als comuns i als socialistes als grans ajuntaments.
La iniciativa dels republicans també vol reprovar el govern espanyol "per la seva col·laboració necessària en la sortida del rei emèrit" i instar-lo, conjuntament amb el Congrés, a investigar la corrupció de la monarquia i a derogar el delicte d'injúries a la Corona, ara tipificat al codi penal. També reclama retirar els privilegis i l'aforament de Joan Carles I i permetre'n la fiscalització dels comptes i activitats.
ERC considera la monarquia com a "successora del règim franquista" i pretén que els ajuntaments reafirmin el dret a l'autodeterminació de Catalunya a la vegada que se solidaritzin amb "qualsevol iniciativa" que permeti decidir sobre una república a l'Estat espanyol. Així mateix, reclama explicacions al president espanyol, Pedro Sánchez, i a la seva presidenta primera, Carmen Calvo, per "esclarir el rol del govern de l’Estat espanyol en aquesta operació de blindatge de la monarquia".
ERC promourà reprovacions a la monarquia i la Moncloa als ajuntaments
Política
Presentarà mocions als plens i obligarà a posicionar-se als socialistes i als comuns
ARA A PORTADA
-
Política Lleida aprova les Ordenances Fiscals del 2027 amb l’abstenció d’ERC i Junts i el rebuig de la resta de l’oposició Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
10 d’agost de 2020 a
les 15:38
Et pot interessar
-
Política
ERC Balaguer proposa commutar multes per treballs en benefici de la comunitat
-
Política Lleida rebrà 2,9 milions d’euros per impulsar places de residència universitària assequibles
-
Política ERC i Junts revalidarien l’escó a Lleida i el PSC podria perdre’n un, segons Sigma Dos
-
Política
Les tres lliçons del cas Mínguez
-
Política Montse Mínguez dimiteix per la polèmica immobiliària de la seva parella i no serà candidata pel 29-N
-
Política El cas Mínguez atia la pugna pel quart escó lleidatà
