La Crida no assistirà a l'acte de Sant Jordi de la Paeria com a protesta pel pacte del PSC amb C's

La formació recupera un eslògan dels anys 70 per reivindicar el català a la ciutat

Publicat el 18 d’abril de 2016 a les 18:16
Actualitzat el 18 d’abril de 2016 a les 19:44
La Crida-CUP ha anunciat avui que no assistirà a la recepció d'escriptors amb motiu de la celebració de la Diada de Sant Jordi, que la Paeria durà a terme el proper divendres 22 d'abril a l'Auditori Municipal Enric Granados.

Amb aquest gest, vol denunciar l'atac que està patint la llengua de resultes de l'anomenat pacte de les engrunes entre el PSC i C's, que suposa "una regressió de l'estatus del català i que ha desembocat en la modificació encoberta del Reglament d'Usos Lingüístics de la Paeria, tal i com han denunciat la Crida i d'altres forces de l'oposició en nombroses ocasions".

Així mateix, el grup municipal recuperarà la campanya que es va endegar als anys 70 en contra de la cooficialitat del nom Lérida-Lleida, que, sota l'eslògan "El nom és LLEIDA", van endegar diverses entitats cíviques i socials de la ciutat com ara l'Ateneu Popular de Ponent o Òmnium Cultural. Per fer palès el seu malestar, editarà centenars de pins que repartirà entre les persones que vagin a la recepció a fi d'expressar el seu rebuig al pacte que elimina el català com a llengua preferent a la Paeria.

Durant tota la jornada de Sant Jordi, la Crida per Lleida-CUP també repartirà els pins d'aquesta campanya a paradetes al llarg del Carrer Major perquè les lleidatanes i lleidatans converteixin la Diada en un clam a favor de la llengua catalana.