La Crida per Lleida ha demanat a la Paeria que es convoqui una reunió de la Comissió de Carrers, per al 20 de novembre, a fi de treballar en el procés d’eliminació del nomenclàtor franquista dels carrer de la ciutat.
La formació creu que les institucions polítiques han de limitar aquells posicionaments polítics que inciten a l’odi, la discriminació o pretenen acabar amb els drets polítics més bàsics, i precisament per aquest motiu, els moviments, noms de persones o ideologies feixistes no poden tenir cabuda en l’espai públic.
La formació afirma que la concessió de noms d’una persona a un carrer ha de ser un acte d’homenatge de la ciutadania a qui pels seus mèrits mereix un reconeixement per la seva trajectòria vital en favor de la cultura de la pau i la justícia social. Així, el grup municipal proposa que es segueixi l’exemple d’altres ciutats catalanes i d’arreu de l’Estat, com Barcelona, Vic, Madrid o Guadalajara que, en els darrers mesos, han iniciat processos de retirada de noms de carrers relacionats amb la dictadura franquista, tal i com obliga la Llei de Memòria Històrica.
La Crida per Lleida afirma que els canvis de noms de carrers portats a terme a Lleida durant la transició, així com la més recent experiència dels blocs d’ADIGSA (on es van eliminar els noms que feien referència al franquisme) demostren que només cal voluntat política per a dur a terme actuacions d’aquest tipus.
La Crida proposa que es retirin els noms franquistes dels carrers de Lleida
La formació sol·licita una reunió de la Comissió de Carrers per eliminar alguns noms del nomenclàtor
ARA A PORTADA
-
Escac al camp català: el conflicte al Pròxim Orient dispara els costos de producció Àlvar Llobet i Sotelo
-
Diversificació i innovació: la recepta de la maquinària agrícola per superar Trump Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
La Fiscalia demana 6 anys de presó per a Albert Esteve per un presumpte frau a la Seguretat Social Redacció
-
Publicat el
13 d’octubre de 2015 a
les 21:23
Actualitzat el
13 d’octubre de 2015 a les
23:17
Et pot interessar
-
Política
Alba Pijuan es regira contra la moció de censura: «És un pacte contra natura»
-
Política
Junts i la CUP li prenen l’alcaldia de Tàrrega a ERC: Rosa Maria Perelló serà l’alcaldessa
-
Política
Els pressupostos preveuen 163 milions a Ponent: consulta les inversions
-
Política
El PSC es queda sol en la defensa del centre comercial de Lleida
-
Política
L'oposició tomba l'augment salarial dels regidors del govern de Balaguer
-
Política
Perilla l’alcaldia d’Alba Pijuan a Tàrrega després de perdre la moció de confiança
