La Diputació de Lleida destinarà set milions d'euros a ajuts a municipis petits de la demarcació per a projectes que afavoreixin al repoblament. El Ple ha aprovat inicialment aquest dilluns les bases de la convocatòria que preveu tres línies d'actuació.
Per una banda, ajuts per als ens locals per fomentar la compra, construcció i rehabilitació d'habitatge públic; perquè puguin contractar tècnics que desenvolupin projectes que contribueixin al desenvolupament local i a la creació d'ocupació, i ajuts per finançar inversions destinades a lluitar contra el despoblament i afavorir la repoblació dels municipis. Les bases de la convocatòria s'han aprovat amb el suport dels grups del govern (ERC i JxCat), mentre que PSC, UA i Cs s'han abstingut.
El despoblament és un problema que afecta des de fa anys la demarcació de Lleida on un 53% dels municipis tenen menys de 500 habitants. Per tal d'afavorir la repoblació del territori, el Ple de la Diputació de Lleida corresponent al mes de gener ha aprovat inicialment les bases de la primera convocatòria específica de subvencions amb aquest objectiu destinades als ens locals de la demarcació. En concret, la diputació lleidatana destinarà 7 milions d'euros a aquests ajuts que preveuen tres línies d'actuació.
Per una banda, subvencionar als ajuntaments la compra, construcció rehabilitació d'habitatge públic per llogar-lo com a primera residència durant un període mínim de deu anys. Es podran beneficiar d'aquest línia d'ajuts ajuntaments o EMD de poblacions amb un màxim 500 habitants o que tinguin fins a 1.000 habitants i que comptin, com a mínim, amb algun nucli de població amb menys de 500. L'import a subvencionar serà d'un màxim de 100.000 per cada peticionari.
La Diputació destinarà 7 milions a projectes que facilitin el repoblament
Política
La convocatòria preveu ajuts per a ens locals per a polítiques d'habitatge, contractar tècnics i finançar inversions
ARA A PORTADA
-
Societat La Paeria de Balaguer suma un nou conflicte: la Urbana amenaça amb protestes pels incompliments Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Detingut un noi per una presumpta agressió sexual a dues nenes en una piscina de Balaguer Redacció
-
Successos Nou ferits continuen ingressats dos dies després de l'accident d'autobús a Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el
24 de gener de 2022 a
les 17:29
Actualitzat el
24 de gener de 2022 a les
17:32
Et pot interessar
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
-
Política
La Diputació apropa la intel·ligència artificial als municipis de Lleida
-
Política
Aliança Catalana denuncia «l'abandonament sistemàtic» de la variant de la C-14 a Tàrrega
