La Junta Electoral Central (JEC) manté la pressió sobre el Parlament i la seva presidenta, Laura Borràs, i li ha donat cinc dies per deixar sense escó el diputat de la CUP i secretari tercer de la mesa, Pau Juvillà. La cambra catalana i el dirigent cupaire van presentar recurs contra l'ordre de l'organisme electoral i van demanar al Tribunal Suprem que, de manera cautelar, deixés en suspens la resolució que ordena a la mesa deixar Juvillà sense l'acta de diputat. El Suprem encara no s'ha pronunciat, però la JEC ja ha posat un ultimàtum: cinc dies per acatar les ordres sota l'amenaça de "conseqüències jurídiques".
L'acord al qual van arribar la setmana passada ERC, Junts i CUP passa perquè a Juvillà se li mantingui l'escó fins, almenys, que el Suprem es pronunciï sobre la qüestió. S'ha aprovat a l'hemicicle presentar un recurs a aquesta instància -a diferència del que es va fer en el cas de Quim Torra, com verbalitzen amb interès aquests dies des de l'entorn de la presidenta del Parlament, Laura Borràs- i, per tant, es considera que la situació no ha canviat. "Reiterem la voluntat de mantenir la sobirania del Parlament de Catalunya davant la intromissió d’un òrgan administratiu sense competències per resoldre sobre tal qüestió", han informat les tres formacions en un comunicat.
La Junta Electoral manté el pols i dona cinc dies a Borràs per retirar l'escó de Juvillà
La majoria independentista es manté en la via del recurs al Suprem i vol que se li mantingui l'acta de diputat fins que hi hagi sentència ferma
ARA A PORTADA
-
Escac al camp català: el conflicte al Pròxim Orient dispara els costos de producció Àlvar Llobet i Sotelo
-
Diversificació i innovació: la recepta de la maquinària agrícola per superar Trump Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
La Fiscalia demana 6 anys de presó per a Albert Esteve per un presumpte frau a la Seguretat Social Redacció
-
Publicat el
27 de gener de 2022 a
les 16:53
Et pot interessar
-
Política
Alba Pijuan es regira contra la moció de censura: «És un pacte contra natura»
-
Política
Junts i la CUP li prenen l’alcaldia de Tàrrega a ERC: Rosa Maria Perelló serà l’alcaldessa
-
Política
Els pressupostos preveuen 163 milions a Ponent: consulta les inversions
-
Política
El PSC es queda sol en la defensa del centre comercial de Lleida
-
Política
L'oposició tomba l'augment salarial dels regidors del govern de Balaguer
-
Política
Perilla l’alcaldia d’Alba Pijuan a Tàrrega després de perdre la moció de confiança
