La Junta Electoral Central (JEC) manté la pressió sobre el Parlament i la seva presidenta, Laura Borràs, i li ha donat cinc dies per deixar sense escó el diputat de la CUP i secretari tercer de la mesa, Pau Juvillà. La cambra catalana i el dirigent cupaire van presentar recurs contra l'ordre de l'organisme electoral i van demanar al Tribunal Suprem que, de manera cautelar, deixés en suspens la resolució que ordena a la mesa deixar Juvillà sense l'acta de diputat. El Suprem encara no s'ha pronunciat, però la JEC ja ha posat un ultimàtum: cinc dies per acatar les ordres sota l'amenaça de "conseqüències jurídiques".
L'acord al qual van arribar la setmana passada ERC, Junts i CUP passa perquè a Juvillà se li mantingui l'escó fins, almenys, que el Suprem es pronunciï sobre la qüestió. S'ha aprovat a l'hemicicle presentar un recurs a aquesta instància -a diferència del que es va fer en el cas de Quim Torra, com verbalitzen amb interès aquests dies des de l'entorn de la presidenta del Parlament, Laura Borràs- i, per tant, es considera que la situació no ha canviat. "Reiterem la voluntat de mantenir la sobirania del Parlament de Catalunya davant la intromissió d’un òrgan administratiu sense competències per resoldre sobre tal qüestió", han informat les tres formacions en un comunicat.
La Junta Electoral manté el pols i dona cinc dies a Borràs per retirar l'escó de Juvillà
La majoria independentista es manté en la via del recurs al Suprem i vol que se li mantingui l'acta de diputat fins que hi hagi sentència ferma
ARA A PORTADA
-
González reorganitza el govern de Balaguer per sobreviure fins a final de mandat Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Centres educatius de Ponent suspenen sortides i colònies com a mesures de pressió a Educació Redacció
-
Dos anys de presó per a un treballador del pla Iglú de Lleida per tocaments a una usuària i a una empleada Redacció
-
Publicat el
27 de gener de 2022 a
les 16:53
Et pot interessar
-
Política
Absolt l’exalcalde d’Alcarràs d’amenaces i coaccions a dos urbans del poble
-
Política
Larrosa confirma l’inici de les obres a Torre Salses i consolida els pressupostos per al 2026
-
Política
Natàlia Lloreta, nova cap del gabinet de l’alcalde de Lleida
-
Política
La Paeria de Lleida pacta una governança inclusiva però el Hub de Balàfia genera friccions polítiques
-
Política
Vanesa Olivart renuncia a l'alcaldia d'Almacelles per motius de salut
-
Política
Junts i Impulsem Lleida renoven la coalició per a les municipals de 2027
