La llei electoral supera el primer tràmit parlamentari

Els grups es donen un mes per trobar un sistema electoral en el debat en comissió del text

Publicat el 06 de maig de 2015 a les 17:49
Finalment, la llei electoral ha superat el debat a la totalitat celebrat aquest matí al Parlament. De fet, s'han rebutjat les quatre esmenes a la totalitat de Ciutadans, PP, PSC i ICV. El text, pactat per CiU, ERC, ICV i CUP, continuarà el seu debat en comissió en el que sobretot els grups hauran de collar els matxos per tal de consensuar un sistema electoral. 

La iniciativa legislativa que s'ha aprovat avui inclou una reforma de dalt a baix del l'actual sistema electoral català. Ara bé, deixa en blanc el capítol dedicat al sistema electoral, la mare dels ous del projecte i que caldria pactar amb 90 diputats, els 2/3 de la cambra. 

Amb aquest objectiu, la quàdriga defensora del text han punxat al PSC perquè s'avingui a pactar un sistema electoral, donant per descomptat que Ciutadans no hi serà a l'acord. Amb el rebuig a les esmenes a la totalitat, els grups s'han regalat un mes d'oxigen per poder arribar a un acord per, després de 30 anys, Catalunya tingui llei electoral.