Fer del debat sobre la independència una qüestió d'identitats entre catalans i espanyols pot tenir els seus rèdits en alguns sectors de la societat espanyola, però és un tema amb poc recorregut. Els catalans, i en concret els habitants de les terres de Lleida, que votaran a favor de la independència el proper diumenge no ho faran per qüestions identitaries. L'enquesta del CEO publicada a finals de la setmana passada ho deixa clar quan mostra els resultats de la pregunta en relació als motius de votar Sí-Sí.
Només un 13% de lleidatans asseguren que ho faran per temes d'identitat, és a dir, de vincle sentimental amb Catalunya. La resta, ho fan per molts altres motius del que en destaca un: La capacitat i el desig d'autogestió econòmica. Fins el 36,4% de les persones que viuen a Ponent i als Pirineus asseguren que tenir la clau de la caixa dels diners és la principal raó per la qual s'acullen a les tesis independentistes. Aquest motiu es complementa amb un altre 18,2% de catalans que diuen votar per la secessió en base a la poca entesa entre Catalunya i Espanya i la incomprensió de la resta d'Estat amb al poble català.
En el tercer esglaó dels motius que impulsen als ciutadans a marcar les dues caselles del Sí s'hi troba un 15% que diu que ho farà, segons l'enquesta, per trencar amb l'actual model de país i construir-ne un de nou. La qüestió identitària es situa en el quart lloc amb un percentatge similar al de la resta de demarcacions catalanes. On més sentiment es percep és a Girona amb un 16%, seguit de Tarragona amb un 10,6% i de Barcelona, que es queda amb un 8%.
Només el 13% dels que votaran Sí-Sí a Lleida ho faran per qüestió identitària
Política
El 36,4% de lleidatans estan a favor de la independència per l'autogestió econòmica
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de novembre de 2014 a
les 01:00
Et pot interessar
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
-
Política
La Diputació apropa la intel·ligència artificial als municipis de Lleida
