[municipalsinformacional]
El paer en cap i candidat d'ERC, Miquel Pueyo, la tinent d'alcalde Sandra Castro i la consellera de Jústicia, Drets i Memòria, Gemma Ubasart, han fet una visita guiada al Museu de l'Aigua de Lleida i han assistit a una xerrada sobre la lluita obrera i la memòria democràtica social, a càrrec de Gabriel Ramón, on han anunciat l'aposta d'ERC Lleida per crear un espai de memòria al Canal de Seròs, on s'expliqui i es posi en valor la memòria democràtica del barri, de la ciutat, i el paper que aquesta va tenir en la lluita obrera, dins d'un projecte de dignificació del canal.
"Lleida ha de ser referent en la recuperació de la memòria i en la condemna dels règims totalitaris, per reconèixer les víctimes dels crims contra la humanitat, restablir els seus honors i reparar els danys de les famílies. És per això, que des d'ERC Lleida també apostem una nova via verda, inclosa dins dels recorreguts del Memorial Democràtica a la ciutat, fent un pas més en la defensa dels drets i les llibertats, que contingui plafons explicatius per posar en valor la lluita obrera de l'espai i la ciutat", ha explicat Pueyo.
Durant l'atenció a mitjans, la corporació republicana també ha anunciat l'aposta per difondre la memòria democràtica de cada barri amb exposicions i activitats, l'impuls de l'Assemblea Municipal de la Memòria, per restablir la Memòria Democràtica de la nostra ciutat, i que tindrà representació en el Consell de Ciutat, o la recuperació d'espais de memòria i la seva senyalització, entre d'altres.
Per la seva banda, Castro ha anunciant les propostes referents als drets socials. "Lleida ha estat i és ciutat d'acollida. Volem construir una ciutat amable on tothom se'n senti part, per això, des d'ERC Lleida volem impulsar un gran programa d'acollida entre famílies de la ciutat, l'impuls de campanyes antirumors que desmenteixin els prejudicis i el desconeixement, i garantir els drets de totes les persones, continuant desplegant un model integral d'acollida a través del Servei d'Acollida Municipal.
Pueyo proposa un espai de memòria sobre la lluita obrera al Canal de Seròs
En el marc del programa de Drets Civils, la tinent d'alcalde Sandra Castro ha anunciat l'aposta de l'equip republicà per l'impuls d'un programa d'acollida
ARA A PORTADA
-
-
Lleida convoca un concurs arquitectònic per decidir el futur de l'antiga estació d'autobusos Redacció
-
Comencen les obres d’emergència per reparar el ferm de l’A-2 entre Cervera i la Panadella Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
Festa del Lleida CF al Narcís Sala: «Hem celebrat el gol contra l’Atlètic de forma espectacular» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
19 de maig de 2023 a
les 06:08
Et pot interessar
-
Política
Els pressupostos preveuen 163 milions a Ponent: consulta les inversions
-
Política
El PSC es queda sol en la defensa del centre comercial de Lleida
-
Política
L'oposició tomba l'augment salarial dels regidors del govern de Balaguer
-
Política
Perilla l’alcaldia d’Alba Pijuan a Tàrrega després de perdre la moció de confiança
-
Política
Pijuan se sotmetrà a una qüestió de confiança al no aconseguir aprovar el pressupost de Tàrrega
-
Política
González reorganitza el govern de Balaguer per sobreviure fins a final de mandat
