El diputat d'ERC al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, ha fet aquest divendres una curiosa defensa de l'independentisme utilitzant una història bíblica. En un acte a Balaguer organitzat per l'ANC, el republicà ha agafat el passatge 22 del llibre del Gènesi, que fa referència al sacrifici d'Isaac per part del seu pare Abraham, per assegurar que el poble de Catalunya "ha de prendre les regnes del seu destí".
En l'episodi bíblic s'hi llegeix que Abraham va posar el seu fill en un altar per ordre de Déu i que anava a clavar-li un coltell si no hagués estat aturat per un àngel del senyor. En aquest darrer fragment, Rufian ha canviat la història i ha fet broma assegurant que Isaac era ventríloc i que no va ser un àngel, sinó ell mateix el que va imitar la veu divina que li va evitar la mort.
Pel diputat, aquesta actitud d'Isaac ha de ser la que prengui el país enfront dels "Abrahams", que ha identificat com el FMI, Televisió Espanyola, la Sexta o Telecinco.
En l'acte hi han participat també el diputat de Junts pel Sí, Ferran Civit, i el de la CUP, Benet Salellas, que han coincidit en la necessitat que té el procés de sumar més gent per aglutinar una majoria social a favor de la independència.
Rufián utilitza una divertida versió de la Bíblia per defensar la independència
El diputat d'ERC a Madrid creu que Catalunya "ha d'agafar les regnes del seu destí", i posa com a rivals els mitjans de comunicació com Televisió Espanyola, la Sexta o Telecinco
ARA A PORTADA
-
-
-
La planta de biogàs de la Sentiu preveu començar les obres el 2026 després de rebre el vistiplau ambiental Redacció
-
Treballem per Balaguer impulsa una moció per evitar la supressió d’una línia d’I3 a Gaspar de Portolà Àlvar Llobet i Sotelo
-
Els Mossos detenen sis persones per lesions i intent d'homicidi durant una baralla a Lleida Redacció
Publicat el 11 de març de 2016 a les 22:44
Actualitzat el 11 de març de 2016 a les 23:03
Et pot interessar
-
Política
Junts Impulsem avalarà els pressupostos de la Diputació per "responsabilitat" i per garantir-ne l’execució
-
Política
ERC escull Kevin Bruque com a candidat a l’alcaldia de Balaguer
-
Política
El regidor de Junts per Mollerussa Raül Aguilar presenta la seva renúncia al·legant motius personals
-
Política
Lleida estrena la videoatenció ciutadana
-
Política
«Els llaços grocs van ser un punt d'inflexió en el desacomplexament de l'extrema dreta a Catalunya»
-
Política
ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny
