L'advocat de l'Ajuntament de Vilanova de Sixena (Osca), Jorge Español, ha anunciat que dilluns presentarà un escrit al jutjat de primera instància número 1 d'Osca per demanar la immediata execució provisional de la sentència que obliga a traslladar a l'Aragó 97 obres del Monestir de Sixena ubicades al Museu de Lleida i al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC).
És la reacció del consistori després que la Generalitat ha deixat clar que farà tot el possible per evitar que les peces surtin de Catalunya el 25 de juliol. Aquesta és la data que va marcar la titular del jutjat per fer l'entrega de les obres.
Español considera un "desafiament" que la Generalitat no vulgui complir aquesta resolució i per això demanarà a la jutge que enviï la "força pública" al més aviat possible per endur-se les peces "sense més dilació", si pot ser el mateix dilluns.
L'advocat tem que el Govern prengui mesures com ara amagar o expropiar les obres per evitar l'execució provisional de la sentència. Les institucions representades al Consorci del Museu de Lleida van mostrar aquest divendres una imatge d'unitat a favor de l'art de Sixena.
El conseller Santi Vila va rebutjar el trasllat de les peces perquè no hi ha sentència ferma i va anunciar que la Generalitat ha demanat la nul·litat de la resolució provisional del jutjat d'Osca que obliga al trasllat de les obres el 25 de juliol.
Sixena vol treure l'art de Catalunya per la força abans del 25 de juliol
L'advocat del consistori tem que la Generalitat amagui les obres
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de juliol de 2016 a les 19:57
Actualitzat el 16 de juliol de 2016 a les 20:02
Et pot interessar
-
Política Francesc Roset pren el relleu de Sergi Pelegrí a l’alcaldia d’Arbeca
-
Política Tàrrega reestructura el cartipàs després de la sortida de la CUP
-
Política La Paeria aprova l’inici del nou POUM, amb 27.000 habitatges i reordenació del sòl industrial
-
Política Pijuan defensa la continuïtat del servei privat d’aigua: «No és viable la municipalització»
-
Política La CUP surt del govern de Tàrrega pel trencament de l’acord sobre l’aigua
-
Política Les crítiques per la inseguretat i la deixadesa marquen la reunió del pla integral del casc antic de Balaguer