L'associació Aspid de Lleida i l'Institut Guttmann de Barcelona busquen mil voluntaris amb una discapacitat per a desenvolupar un projecte destinat a identificar les barreres que limiten la seva participació en la societat.
Els voluntaris d'aquesta iniciativa participaran de forma digital en el projecte i rebran qüestionaris que abastaran diferents aspectes que determinen la seva participació en àmbits com la mobilitat, l'habitatge, l'oci, l'ocupació o les relacions personals, ha informat Aspid aquest dimecres en un comunicat.
L'Institut Guttmann i Aspid traslladaran la informació del projecte a entitats, organismes públics i la societat en general amb l'objectiu de generar canvis basats en les necessitats reals d'aquests col·lectius. Els investigadors volen aconseguir un col·lectiu de voluntaris el més gran possible perquè els resultats siguin un reflex de la realitat.
Aspid, que va presentar dimarts el projecte als seus socis, assenyala que les persones amb una discapacitat han d'afrontar diàriament múltiples dificultats, des d'anar a una entrevista de treball i no poder entrar a l'oficina perquè no és accessible, fins a arribar a un bar i que el bany adaptat de l'establiment s'utilitzi com a magatzem.
Aspid busca voluntaris amb discapacitat per a identificar barreres
Societat
Volen garantir la seva participació en àmbits com la mobilitat, l'habitatge, l'oci, l'ocupació o les relacions personals
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de maig de 2021 a
les 16:15
Et pot interessar
-
Societat
Els pagesos desconvoquen les protestes després dels anuncis d’Agricultura
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi a la Seu d'Urgell
-
Societat
Agricultura intensificarà la caça de conills a l'agost al Segrià i a l'Urgell
-
Societat
Dues osses amb tres cries cadascuna, una imatge sense precedents al Pirineu
-
Societat
Una fotografia inèdita permet reconstruir l’aspecte del desaparegut retaule del Roser de Santa Maria d’Organyà
-
Societat
71 milions: el premi més gran de la història de l'ONCE cau a Lleida
