Nou incendi forestal a Catalunya. Els Bombers de la Generalitat han controlat un incendi declarat entre el pantà de Camarasa i el nucli de Fontllonga, a la Noguera. Segons les dades provisionals dels Agents Rurals, el foc ha afectat unes 21,8 hectàrees de terreny forestal i agrícola, i ha entrat a l'espai natural protegit de l'Aiguabarreig Segre-Noguera Pallaresa, molt a prop del Montsec de Rúbies, que és un dels massissos tancats per risc extrem d'incendi.
L'avís s'ha rebut a les 15.17 hores i el dispositiu s'ha reforçat fins a les 55 dotacions, 11 de les quals aèries, amb prop de 160 efectius dels Bombers i el suport de cisternes d'aigua de les ADF. El foc ha cremat tant zona arbrada com camps de cereals i un focus secundari ha creuat la C-13, fet que ha provocat que les flames avancessin en direcció nord-est.
🔴 Confinen un nucli de població per un incendi forestal a la Noguera https://t.co/q8EPjlGV8P #IFCamarasa pic.twitter.com/u77O3NKBnS
— NacióDigital (@naciodigital) July 11, 2026
Com a mesura preventiva, Protecció Civil va enviar un missatge ES-Alert als telèfons mòbils per ordenar el confinament del nucli de Fontllonga, on hi ha 14 persones empadronades, mesura que s'ha aixecat aquest diumenge. Paral·lelament, el Servei Català de Trànsit va tallar completament la C-13 entre Camarasa i Vilanova de Meià.

