El Comú de Lleida ha denunciat que l'equip de govern de la Paeria vol utilitzar el Pla d'Ordenació Urbana Municipal (POUM) "per afavorir els interessos de grans inversors i constructores en detriment d'interès general de la ciutat". La formació assegura que l'executiu d'Àngel Ros vol aprovar un POUM que no aporta millores en el desenvolupament a llarg termini del traçat urbà i rural del municipi i que suposa un greu retrocés respecte al POUM aprovat al 1995 pel que fa a l'estructuració dels nous sectors urbans i a la qualitat de vida de les persones que hi viuran.
"La proposta de l'equip d'Àngel Ros també es planteja en contra de l'interès general i de la sostenibilitat de l'economia i el sector comercial i logístic de la ciutat", ha assegurat el regidor Sergi Talamonte, que ha lamentat les presses per aprovar el projecte "sense donar el temps i l'espai per poder afrontar un debat real amb els sectors afectats de la ciutat ni amb la resta de les forces polítiques".
Per justificar aquestes acusacions, el Comú ha posat cinc exemples que, al seu parer, demostrarien la voluntat de l'equip de govern socialista per afavorir empreses; Torre-salses, Carrefour, Torres de la Llotja, Gran Gardeny i eliminació de zones verdes a Balàfia i al Secà de Sant Pere.
El govern municipal nega les acusacions
Des del govern municipal s'ha negat les paraules del Comú i s'ha destacat que el POUM que ha presentat l'Ajuntament de Lleida "és un projecte pensat per beneficiar el conjunt de la ciutadania i el seu progrés. L'executiu ha acusat la formació de criticar de manera "gratuita".
Denuncien que el govern de la Paeria utiliza el POUM per afavorir «inversors i constructores»
El Comú de Lleida assegura que el projecte urbanístic suposa un retrocés respecte al del 1995 | El govern local nega les acusacions i considera "gratuïtes" les crítiques
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de febrer de 2018 a les 13:05
Actualitzat el 08 de febrer de 2018 a les 13:25
Et pot interessar
-
Societat 2on Congrés Català de Repoblament
-
Societat Ipcena exigeix retirar un gran abocament amb amiant a Juneda
-
Societat Lleida reforça la seguretat al Centre Històric amb noves càmeres de vigilància
-
Societat Neteja intensiva al barri de Cappont durant tres setmanes
-
Societat La DOP Les Garrigues preveu una bona campanya després de tres anys crítics
-
Societat Una falsa cobra en una vinya sembra el caos en un poble de Lleida