Descobreixen al Pallars Jussà les evidències de vida humana més antigues del Pirineu

Unes excavacions a la Cova de les Llenes (Pallars Jussà) han permès trobar les evidències de vida humana més antigues del Pirineu. Fins ara es tenia constància de vida fins fa 10.000 anys, però els nous descobriments situen la presència d'homínids a la zona 200.000 anys enrere

Publicat el 05 de febrer de 2013 a les 15:23

Els treballs de recerca els ha dut a terme l'Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social. La importància de les troballes fa pensar que caldrà fer una nova excavació a l'estiu. La investigació inclou restes lítiques, és a dir, eines fabricades pels humans. Per exemple, s'ha trobat bifaços, ascles o nuclis propis dels neandertals, a més de restes òssies d'animals, com l'ós de les cavernes, els lleons cavernaris, hienes, llops o hipopòtams.

Un dels directors del projecte, Edgard Camarós, ha explicat durant una presentació a la Pobla de Segur que "les troballes canvien el coneixement de la història prehistòrica del Pirineu" i "fan replantejar el procés d'excavacions a la zona". Per això, segons remarca Camarós, "caldrà una excavació sistemàtica". I hi afegeix: "El descobriment connecta els Pirineus amb el procés evolutiu de l'espècie humana a la resta de Catalunya, l'estat espanyol i Europa".