Aquesta formació uneix dos dels més reconeguts intèrprets dels seus respectius instruments a nivell mundial. Ghielmi és un expert de la viola de gamba, director i fundador d'Il Suonar parlante. De la seva part, Pianca és un reconegut solista i virtuós del llaüt i co-fundador del Giardino Armonico. El duo compta amb una carrera de més de deu anys en comú i una discografia enormement aclamada.
Comparat per la crítica amb Pau Casals i Jasha Heifetz, Vittorio Ghielmi ha ampliat la tècnica i el repertori per a viola de gamba estrenant mundialment noves composicions per a l’instrument. És el cas del concert d’Uri Caine. Ghielmi es dedica a la investigació del repertori antic, però també a la formació d’una nova realitat musical. Prova d’això són les seves col·laboracions amb jazzistes com Kenny Wheeler, Jim Black i Don Byron.
Pel que fa a Luca Pianca, és un dels músics més sol·licitats en el camp de la música barroca. Amb més de trenta enregistraments discogràfics publicats, cal destacar la seva gravació de la integral de llaüt de J.S. Bach i Antonio Vivaldi. Pianca ha participat en diverses produccions en escenaris tan reconeguts com el Teatre de l’Òpera de Zúrich o el Festival de Salzburg, ha estat convidat per institucions com la Berliner Philarmoniker i ha actuat com a solista en les més prestigioses sales de concerts. És el cas del Carnegie Hall de Nova York, el Musikverein de Viena, el Wigmore Hall de Londres, la Deutsche Philharmonie de Berlín i l’Oshi Hall de Tokio.