El BOE d'aquest dimarts publica l'Ordre del Ministeri d'Hisenda de reducció de mòduls de l'IRPF del 2018 per a agricultors i ramaders afectats per diverses circumstàncies de caràcter excepcional com la climatologia adversa com les gelades o la sequera.
A la demarcació de Lleida l'Ordre inclou 56 municipis de diferents comarques que es podran beneficiar d'aquesta reducció de mòduls que han de servir per compensar les pèrdues de determinades produccions agrícoles. D'altra banda, proposta de Ministeri ha tingut particularment en compte la "difícil situació" per la qual està passant el sector dels cítrics. Així mateix, també s'estableixen importants rebaixes que afecten a les principals zones productores d'oliva de taula i altres produccions d'horta i fruita dolça.
El règim d'estimació objectiva agrària (o de mòduls) de l'IRPF és el majoritari entre els agricultors i ramaders de l'estat espanyol i l'escullen al voltant d'un milió de declarants. Les reduccions de mòduls aprovades a l'Ordre publicada aquest dimarts es tradueixen en una disminució dels rendiments de l'activitat agrària i, per tant, del resultat de la declaració de l'IRPF.
Així, per sector agrícoles, en el cas dels cítrics queda de 0,26 a 0,18 i en el cas del boví de llet, de 0,20 a 0,18 i en l'apicultura de 0,26 a 0,18. La rebaixa del mòdul de cítrics busca pal·liar les dificultats per les quals passa el sector. En el cas del mòdul del boví de llet, es fa també tenint en compte la situació particular amb què es troba al mercat.
Igualment, també compten amb importants reduccions l'oliva de taula, l'horta, i la fruita dolça en amplies zones. La climatologia adversa durant l'any passat així com l'excés d'humitat en diverses èpoques de l'any o els episodis de fred són els elements que s'han tingut en compte a l'hora d'impulsar la rebaixa. Segons els càlculs del Ministeri d'Agricultura, el conjunt de totes les reduccions de mòduls que inclou l'Ordre podria comportar una rebaixa de la base imposable d'aproximadament 204 milions d'euros.
Juntament amb les reduccions per als sectors agrícola i ramader recollides al BOE d'aquest dimarts, l'Ordre de 27 de novembre va introduir amb caràcter permanent un coeficient corrector que els pagesos poden continuar aplicant a l'hora de fer servir electricitat per al regadiu respecte a un rendiment net dels cultius regats i que suposa una reducció d'un 20% del mateix.
El govern espanyol redueix l'IRPF als pagesos afectats per la meteorologia adversa durant el 2018
Societat
Un total de 56 municipis de Lleida es beneficiaran d'aquesta reducció de mòduls agraris publicada al BOE
ARA A PORTADA
-
Successos Cinc ferits, tres d’ells crítics, en bolcar un vehicle a Ribera d’Urgellet Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Comença la renovació de l’A-2 entre Cervera i la Panadella amb una inversió de 12,3 milions Redacció
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Publicat el
30 d’abril de 2019 a
les 16:49
Actualitzat el
30 d’abril de 2019 a les
16:52
Et pot interessar
-
Societat
L’Aquelarre de Cervera crema la nit amb Felip V com a protagonista
-
Societat
Tres ferits crítics en bolcar un cotxe en un camí rural a l'Alt Urgell
-
Societat
Un jove excursionista mor en precipitar-se per un pendent a la Vall de Boí
-
Societat
L’IEI posa el focus en la sobirania i l’autodeterminació per la Diada
-
Societat
La Paeria lloga un solar de la plaça del Dipòsit per instal·lar-hi un bar
-
Societat La manca de capacitat de la xarxa elèctrica pot frenar nous habitatges a Lleida
