Els Mossos d'Esquadra han detectat en un any a Lleida 17 denúncies falses per violència masclista presentades per dones d'origen marroquí per obtenir papers de residència i una ajuda econòmica de gairebé 5.000 euros l'any. Les dones, la majoria d'elles dedicades a la prostitució, denunciaven maltractaments d'alguns dels seus clients i els pagaven per deixar-se inculpar.
El jutjat de Lleida investiga per un delicte d'acusació i denúncia falsa 23 persones, entre elles, 4 homes que cobraven per deixar-se denunciar i 17 dones que denunciaven els maltractaments falsos, una de les quals, a més, es considera una de les líders de la xarxa juntament amb 2 investigats més. Els tres, que van ser detinguts per aquests fets, també se'ls acusa de pertinença a grup criminal ja que s'encarregaven de reclutar les noies i acompanyar-les a denunciar i demanar ajudes.
Els fets es van destapar fa un any, el setembre de 2018, quan va arribar una denúncia per maltractaments al jutjat d'instrucció 1 de Lleida que va resultar ser falsa. El jutjat va ordenar llavors una investigació i els Mossos van aconseguir relacionar fins a disset denúncies similars per maltractaments que sospiten són falses, presentades entre el març de 2018 i el març de 2019, per dones d'origen marroquí procedents de Huelva.
En tots els casos es dona la circumstància que pocs dies després de denunciar, sol·licitaven el permís de residència especial i l'ajuda de Renda Activa d'Inserció (RAI), a què tenen dret les víctimes de violència masclista. Per dur a terme totes aquestes gestions, les ajudaven, a canvi de diners, una dona i dos homes, que van ser detinguts i considerats els líders de la xarxa criminal: Asmaa H., Itoo E.H. i Driss S. Tant ells com les denunciants són d'origen marroquí. Dels quatre homes que cobraven per deixar-se denunciar, un és marroquí, un altre espanyol i dos més algerians.
La investigació la segueix portant el jutjat d'instrucció 1 de Lleida que, després d'analitzar les proves i d'escoltar les declaracions tant dels investigats com de testimonis, haurà de decidir si arxiva el cas o considera que hi ha prou indicis incriminatoris i demana que s'obri judici oral contra ells.
Segons la Memòria de la Fiscalia General de l'Estat, l'any 2018 es van obrir 14 investigacions per suposades denúncies falses, la qual cosa suposa un 0,0083% del total.
Els Mossos detecten en un any a Lleida 17 denúncies per maltractament falses de dones que volen papers
Societat
El jutjat investiga 23 persones, entre elles les 3 considerades líders de la xarxa i 4 homes que haurien cobrat per deixar-se denunciar
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El pàrquing d’Aigüestortes obrirà parcialment dilluns després de l'allau de terra i pedres causada pel temporal ACN
Publicat el
15 de setembre de 2019 a
les 09:42
Actualitzat el
15 de setembre de 2019 a les
10:23
Et pot interessar
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
-
Societat
A Lleida mai no queda lluny un bar: n’hi ha un per cada mig miler d’habitants
-
Societat
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Senet
-
Societat
Instal·len una coberta a l'Hospital de cartró de la Vall Fosca per protegir-lo de la pluja i la neu
