Després que el passat 29 de gener s'esfondrés el campanar de Rosselló aquest divendres s'han donat per finalitzats els treballs de desenrunament. Ara només falta acabar de consolidar alguns punts de l'edifici ''perquè sempre hem dit que el prioritari és la seguretat'', ha remarcat l'alcalde, Josep Abad.
En aquest sentit, s'han posat unes totxanes en diferents parts que han quedat descobertes del temple després de la caiguda del campanar. Amb això es pretén garantir la protecció de les zones on hi ha materials com la tova que amb la pluja s'estova i podria provocar nous esfondraments.
Durant aquestes setmanes també s'ha obert un forat en un lateral del temple per tal de poder accedir a l'interior i retirar tot allò que fos perceptible de ser robat o deteriorat com els sants i altars.
Entre aquest divendres a la tarda i dilluns es retirarà part del tancat que envolta l'església per tal que quedi lliure l'accés a un dels carrers que condueix al casc antic de la població que des que va tenir lloc l'esfondrament havia quedat tallat per seguretat. Així mateix, ja s'ha situat una bastida a la casa els balcons de la qual van patir desperfectes a causa de la caiguda del campanar. Totes aquestes intervencions estan sent costejades, fins al moment pel Bisbat de Lleida.
D'altra banda, dilluns que ve a les onze del matí s'ha convocat una reunió a l'Ajuntament de Rosselló on hi participaran responsables del Bisbat, la Diputació de Lleida i de Patrimoni del Departament de Cultura.
Segons Josep Abad, a la trobada s'hi presentarà un pressupost aproximat de que podria costar la reconstrucció de l'església després dels estudis que han fet els tècnics. En aquest sentit, a la reunió també es preveu abordar qui i com podria costejar aquesta reconstrucció així com si es veu factible o no.
Finalitzen les tasques de desenrunament del campanar de Rosselló
Societat
Dilluns està prevista una reunió a quatre bandes on se sabrà quin és el cost de la reconstrucció del temple i s'estudiarà com s'aborda
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de febrer de 2016 a
les 12:19
Actualitzat el
19 de febrer de 2016 a les
19:43
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
-
Societat
Al poble, de nou
-
Societat
A Lleida mai no queda lluny un bar: n’hi ha un per cada mig miler d’habitants
