La CHE destina mig milió d’euros a reparar la presa de Rialb

L’organisme activa una partida extraordinària per afrontar unes obres d’urgència que es faran sense pausa mentre es manté l’alerta en escenari 1 del pla Inuncat

  • Imatge de la presa de Rialb -
Publicat el 25 d’abril de 2025 a les 13:25

La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre ha mobilitzat 500.000 euros per reparar la filtració apareguda a la presa de Rialb el passat 16 d’abril. Segons ha indicat el director tècnic de l’organisme, Ramón Lúquez, s’està treballant per identificar amb precisió el punt d’origen de l’incident, una tasca que podria resoldre’s en els pròxims dies.

Els treballs, que es consideren prioritaris, s’allargaran diverses setmanes i es duran a terme sense pausa, també durant el cap de setmana. Paral·lelament, es manté activa l’alerta en fase 1 del pla Inuncat com a mesura preventiva.

Tot i això, les autoritats asseguren que la situació no implica cap perill per a la població, ja que les accions correctores i els recursos desplegats garanteixen la seguretat.