La Diputació de Lleida ha expressat el seu suport als productors de fruita dolça, en especial als de fruita de pinyol, davant la crisi de preus del sector en què, en algunes ocasions, han de vendre els seus productes "per sota del cost de producció". La moció, presentada per ERC, ha prosperat amb els vots de tots els grups i l'abstenció del Comú.
Tot i això, la majoria de formacions han reclamat que, més enllà de demanar ajuts i avantatges fiscals, el que calen són mesures que "realment" garanteixin la competitivitat del sector i afavoreixin el relleu generacional al sector agrari.
En concret, la moció aprovada insta el govern espanyol a oferir ajuts directes als productors per fer front als "baixos preus"; rebaixes fiscals amb mesures com ara la reducció dels mòduls de l'IRPF, i estendre al conjunt de l'Estat els ajuts per a l'arrancada de plantacions de fruita de pinyol, com els que va posar en marxa a Catalunya el Departament d'Agricultura.
També insta la conselleria a continuar aplicant el Codi de bones pràctiques entre els agents que integren la cadena agroalimentària, i a seguir treballant en campanyes per incrementar el consum de fruita dolça.
Així mateix, el text demana a les administracions competents que es vetllin pel compliment "real i efectiu" de la normativa que fixa els terminis de pagament dels productes d'alimentació; i l'establiment de les condicions "reals" perquè els pagesos i ramaders catalans puguin competir "en igualtat" pel que fa "a les exigències i als estàndards de producció" respecte als productes agraris provinents d'altres països.
La Diputació reclama rebaixes fiscals per compensar els baixos preus de la fruita
La majoria de formacions han reclamat que, més enllà de demanar ajuts i avantatges fiscals, el que calen són mesures que "realment" garanteixin la competitivitat del sector i afavoreixin el relleu generacional al sector agrari
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de novembre de 2019 a les 15:12
Et pot interessar
-
Societat Balaguer, escenari de la pel·lícula «Killder», de Joan Ramon Armadàs
-
Societat Oliana i Rialb obren comportes per fer front a noves pluges
-
Societat Avancen els treballs per reparar la filtració a la part alta de la presa de Rialb
-
Societat Ponent i les Terres de l'Ebre, en alerta per pedregades, ventades, esclafits i tornados