24
de novembre
de
2015, 00:54
Actualitzat:
16:45h
"Lleida, la Catalunya blanca". Aquest és el lema de la campanya d'esquí que han presentat aquest matí el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, el del Patronat de Turisme, Juli Alegre, i els directors de les estacions lleidatanes. Els responsables del turisme a Lleida s'han marcat l'objectiu de superar l'1.160.000 forfets que es van vendre durant la passada temporada i arribar a la xifra de 1,225.000, un nombre que, d'assolir-se, situaria el sector en un índex de vendes similar al de l'any 2010.
Sobre aquesta qüestió, el president de l'Associació Catalana d'Estacions d'Esquí, Joaquim Alsina, ha assegurat que els èxits econòmics de la temporada estan vinculats a les condicions climatològiques, de manera que, ha dit, "és impossible fer una previsió de com aniran els propers anys i de quan es podrà assolir el nivell registrat durant la temporada 2008-2009, quan es van vendre 1.331.000 forfets.
Un 20% dels 493 quilòmetres de pistes es cobreixen amb canons de neu
La campanya de neu que s'ha presentat avui compta amb 11 estacions d'esquí, 493 quilòmetres de pistes esquiables (13 més que l'any passat), 30.000 places hoteleres i 1.385 canons de neu, que abasteixen un 20% del total de la superfície esquiable, uns 100 quilòmetres. Reñé ha anunciat que les dades de l'any passat indiquen que 2 de cada 3 turistes que va esquien a Catalunya fan en estacions lleidatanes.
Una Setmana Santa aviat, bona per a les pistes d'esquí
El fet que aquest any la Setmana Santa sigui entre el 20 i el 26 de març és un factor positiu per les pistes d'esquí lleidatanes. Els directors de les estacions han coincidit en assegurar que aquestes dates permeten "vendre millor la temporada", atenent que, en aquesta època de l'any, el turista encara no té sobre la taula una gran oferta de turisme de costa.