L'Audiència de Lleida ha confirmat la sentència del jutjat penal 3 de Lleida que va condemnar l'exalcalde d'Alcarràs (Segrià), Miquel Serra, a tres mesos d'inhabilitació i una multa de 450 euros per un delicte de desobediència per haver facilitat la celebració del referèndum de l'1 d'octubre del 2017 al municipi.
Concretament, l'inhabilita pels càrrecs d'alcalde, tinent d'alcalde, regidor o qualsevol càrrec electe en una administració local. La Sala desestima així el recurs presentat per la defensa de Serra, que actualment és el president de la Federació Regional d'ERC de Lleida però que no ocupa cap càrrec electe.
L'excalcalde d'Alcarràs (Segrià), Miquel Serra, va negar durant el judici, celebrat el 27 de setembre, haver cedit el centre cultural Lo Casino per a la celebració de l'1-O i, per tant, haver facilitat la celebració del referèndum al municipi.
Durant el judici, Serra va assegurar també no haver rebut els requeriments de la delegació del govern espanyol per impedir que es portés a terme i també va negar haver donat instruccions a la ciutadania per anar a votar o com calia actuar si venia la policia.
L'Audiència confirma la inhabilitació de l'exalcalde d'Alcarràs per l'1-O
Societat
La Sala ha desestimat el recurs presentat per la defensa de Miquel Serra i ratifica la condemna per un delicte de desobediència
- Miquel Serra, inhabilitat -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de desembre de 2021 a
les 15:41
Actualitzat el
16 de desembre de 2021 a les
15:44
Et pot interessar
-
Societat
La conca del Segre i la Noguera Pallaresa entren en sequera prolongada després d’un estiu sense pluges
-
Societat
Demanen 2 anys de presó per a un home acusat de donar una bufetada a l'alcalde d'Alins
-
Societat
Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs
-
Societat Demanen presó per a una parella de Lleida per no tornar un cotxe que havien llogat per només tres dies
