Incendis i calor sufocant a Catalunya. El país ha afrontat una jornada molt complicada arreu del territori, amb diversos focs declarats a les zones de la Noguera, l'Alt Empordà, el Priorat i la Terra Alba. El més destacat és el d'Artesa de Segre, on treballen desenes de dotacions dels Bombers de la Generalitat. En aquest escenari, el país afronta un rècord d'altes temperatures per aquestes dates de juny. Termòmetres de diverses zones de Catalunya ja han superat el topall dels 40 graus.
[noticiadiari]2/235747[/noticiadiari]
Segons les dades del Meteocat, fins a les 21.30 hores del vespre d'aquest dimecres, diversos punts de Catalunya ja han arribat a trencar la barrera: Pantà de Riba-roja (43,1 °C), Vinebre (42,6 °C), Ascó (42 °C), Seròs (42 °C), Alcarràs (42 °C), el Masroig (41,9 °C), Lleida - la Femosa (41,8 °C), Albesa (41,6 °C), Torroja del Priorat (41,6 °C) i Aldover (41,5 °C). La previsió inicial era que a partir de dimecres els termòmetres començarien a baixar, encara que les xifres de temperatura es mantindrien a l'alça en comparació en altres anys. Això ha quedat superat per les previsions meteorològiques de primera hora del matí.
El que serien xifres màximes per a un dia de juny normal, han estat les mínimes per aquest dimecres, que ha començat a primera del matí amb els termòmetres pels núvols. Zones com Sort han marcat fins a 20 °C i Barcelona, per exemple, ha marcat 27 °C a primera hora del matí. El perill d'altes temperatures, risc d'incendi i cops de calor es mantindrà a tot el país. La nit de dimarts a dimecres ha estat completament tòrrida, una situació que es pot repetir en les pròximes hores. Els termòmetres poden arribar a trencar, encara més, tots els rècords.
[plantillavirals]
Rècord de temperatures a Catalunya: més de 42 °C en diversos punts de Lleida
Societat
El Meteocat enregistra xifres molt altes per aquestes dates de l'any, en una jornada marcada pels incendis
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Successos Fira Tàrrega viu la jornada més multitudinària i encara la recta final amb el 76% de l’aforament venut ACN
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
Publicat el
15 de juny de 2022 a
les 22:37
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
Mor als 86 anys l'escolapi balaguerí Andreu Trilla
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Mor Josep Grau, exconseller d'Agricultura i exalcalde de Mollerussa
