Una vaga indefinida que ha estat convocada per CCOO i UGT als centres de treball de Santa Eugènia de Berga (Le Porc Gourmet) i Mollerussa (The Fortune Pig) després que la companyia anunciés que estava estudiant marxar de Catalunya. En aquest sentit, Ginesta explicava que a hores d'ara no hi havia "cap petició d'expedient de regulació ni de deslocalització de l'empresa".
El secretari general s'ha mostrat "optimista" amb les trobades, tot i que els interlocutors es trobin en "posicions molt allunyades". En aquest sentit, remarcava que mai havia aconseguit "un nivell tan alt d'interlocució" en un conflicte laboral del sector carni. Des dels sindicats es demanada laboralitzar els treballadors i passar-los a règim general; una opció, que segons l'empresa, no els hi és sostenible.
D'altra banda, ha explicat que la problemàtica a la companyia és "la punta de l'iceberg del sector" i que s'hi acabarien trobant les altres empreses càrnies. "Estem convençuts que el sector és sostenible amb un model de treball normal", deia Ginesta, remarcant que el model de cooperatives ha quedat "superat" per aquest sector i que s'ha de buscar una altra pauta pel desplegament d'industrialització del país.
Ja hi ha comitè de vaga, tot i les crítiques a CCOO i UGT
Tot i no tenir ni comitè d'empresa en cap de les empreses, UGT i CCOO ja han creat comitès de vaga. Hi ha 4 treballadors del grup; 3 dels quals són de Le Porc Gorumet i 1 de l'escorxador The Fortune Pig. "Ara ja tenen una cobertura legal" per fer una vaga, deia Ginesta, remarcant que "tindria un impacte molt important al país".
Tot i això, des d'una part de l'assemblea de treballadors de Le Porc Gourmet -una quarantena de persones- va decidir no secundar la convocatòria perquè ho consideren "una vaga falsa". En aquest sentit critiquen la poca representació dels dos grans sindicats en les empreses i la falta de suport amb els treballadors.
Precisament, a les portes de l'edifici d'El Sucre un grup de treballadors acomiadats per Le Porc Gourmet s'han concentrat per criticar les negociacions "fantasma" entre treballadors i empresa. "CCOO i UGT mai han estat amb nosaltres", deia una treballadora; "negocieu amb nosaltres i escolteu als treballadors", deia un altre. Finalment Ginesta els ha atès.
Més d'un centenar d'empleats de l'escorxador s'han quedat sense feina per no voler canviar de cooperativa. Tot i que Càrnies en Lluita -i la COS- han liderat la lluita dels treballadors a la comarca d'Osona no formen part de la negociació. Ginesta ha visitat aquest dimecres Osona per parlar amb Creacció i el Consell d'Alcaldes sobre els reptes de futur de l'ocupabilitat i quines polítiques públiques de la recuperació econòmica es tradueixi amb la recuperació social.

L'escorxador Le Porc Gourmet de Santa Eugènia de Berga Foto: Josep M. Montaner