La matinada d’aquest diumenge 29 de març, el rellotge s'avançarà una hora a les dues de la matinada, que passaran a ser les tres (o sigui, en l’argot popular, “dormirem una hora menys”). El canvi d'horari facilita la reducció de la despesa energètica derivada de la il·luminació artificial, ja que adequa la franja horària a les hores de llum natural.
L'Institut Català d'Energia (ICAEN) calcula que es generarà un estalvi de 30 milions d'euros (impostos inclosos) durant els set mesos que estarà en vigor, una xifra idèntica a la de l'any passat. El 90% de l'estalvi es concentra en les llars, on L'ICAEN estima que la despesa es podrà reduir entre 10 i 11 euros per llar.
El canvi horari s'aplica de manera coordinada a tota la Unió Europea i a una vuitantena de països de tot el món. La diferenciació entre l'horari d'estiu i el d'hivern es va iniciar l'any 1974 com a mesura d'estalvi davant de l'encariment del petroli i, per tant, de l'energia. Des de l'any 1980, la Comissió Europea es responsabilitza d'harmonitzar els canvis horaris a Europa.
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de març de 2015 a
les 15:00
Et pot interessar
-
Societat
Mollerussa commemora el Dia Mundial de la Salut Mental amb una caminada i una parada solidària
-
Societat
Les 10 millors cançons del Gitano de Balaguer
-
Societat
L'IRTA i Agrotecnio busquen claus epigenètiques per criar porcs més resistents a l'estrès i a les malalties
-
Societat Mor un veí de Belianes de 67 anys en un xoc amb un camió a la carretera LP-2015
-
Societat
El Gitano de Balaguer: l'antiheroi de la música que va fer popular la irreverència
-
Societat
Condemnat a un any de presó per agredir l'alcalde d'Alins en un bar per un conflicte escolar
