
El treball incansable d’aquests pagesos pirinencs es veu traduït en un reconeixement del mercat nacional e internacional. Aviat farà 14 anys que un grup de pagesos d’Oliana van decidir unir esforços per continuar produint patates i comercialitzar-les conjuntament: van crear l’empresa Elaborats Prepirineu SL i des de llavors no han parat de treballar i de crèixer.
Amb el pas dels anys la petita empresa d’Oliana ha anat creixent i ha deixat enrere els dubtes inicials sobre la capacitat que podien tenir un grup de pagesos per entendre el món, especialitzat i sempre complex, de la distribució i de la comercialització de productes alimentaris. De la primera referència que era, i és, la marca Trumfos del Pirineu se n’han derivat noves marques amb nous embasos i estratègies comercials específiques com ara la marca Mr. Trumfos per a establiments de tot l’Estat espanyol.
De tota manera, segons ens explica un dels impulsors de l’empresa, Francesc Reig, "el fet d’estar presents al mercat hortofrutícola més important del sud d’Europa ha obert noves vies de comercialització que van més enllà de la pròpia producció de patates a les comarques de muntanya per complementar l’activitat comercial amb altres productes de primera qualitat que ajuden a diversificar l’activitat de l’empresa".
Aquells quatre pagesos d’Oliana que a finals de la dècada dels noranta van haver d’unir esforços i reconvertir-se per tirar endavant amb les seves explotacions (per afrontar el que llavors també era un moment difícil, de preus baixos i de transformació profunda en el sector agrari) han aconseguit consolidar una empresa sòlida i reconeguda arreu. En l’actualitat, Elaborats Prepirineu SL és una societat que crea ocupació, creix en facturació i en prestigi amb la referència sempre present del territori i de la passió per la feina de pagesos. “La base de l’èxit és el treball i el fet que els nostres clients estiguin contents amb els nostres productes i que continuïn confiant en nosaltres com han fet fins ara. Si això passa voldrà dir que ho hem fet bé, sigui quin sigui el nostre mercat”, considera Francesc Reig.