Si d’una eina se serveix una administració per a poder desenvolupar el seu pla de govern és precisament del pressupost, entès com una ferma declaració d’intencions per a dur a terme les polítiques necessàries per al conjunt de persones que representa. Una eina que ha de respondre a les necessitats socials i territorials de cada moment però que al mateix temps ha de servir per fixar les línies bàsiques que acabaran determinant el futur de l’àmbit administrat.
Dimarts de la setmana passada el vicepresident del Govern i conseller d’Economia, Oriol Junqueras, presentava al Parlament la proposta de pressupost per al 2017. Un document amb una clara determinació per atendre les necessitats de les persones, i que destina tres de cada quatre euros del pressupost a polítiques socials per als col·lectius més vulnerables que han patit de forma més directa els efectes negatius de la crisi econòmica.
Al mateix temps, i en la línia de garantir la qualitat dels nostres serveis, el nou pressupost preveu reforçar el sector públic incorporanthi 3.599 docents més, 1.637 professionals en l’àmbit de la salut, 276 mossos d’esquadra i 99 bombers. L’objectiu és seguir bastint un sistema públic fort, eficient i universal, que respongui a les necessitats actuals i que recuperi els nivells de qualitat que havíem assolit gràcies a l’esforç i el compromís dels professionals del sector públic, especialment perjudicat en aquests darrers anys. De fet, uns pressupostos vénen determinats per la despesa que s’hi preveu, però sobretot, pels ingressos que fan possible dur a terme aquesta despesa.
I és per això que el Govern de Catalunya, a través del vicepresident Junqueras, ha fet un acurat treball d’enginyeria comptable, fiscal i financera per a generar un 7,8% més de recursos respecte el 2015 i que, en termes numèrics, suposen 1,28 milions d’euros. Aquest increment d’ingressos i el fet que en els darrers anys s’hagi reduït el termini de pagament a proveïdors de 67 a 28 dies posicionen el nostre Govern en una situació favorable per a afrontar els reptes de futur i donen la fortalesa necessària a aquest pressupost perquè pugui ser executat amb totes les garanties.
És evident que, més enllà de la gestió del dia a dia, aquest Govern té indubtablement l’encàrrec de donar compliment al mandat democràtic emergit de les eleccions del 27 de setembre de l’any passat. Un mandat que inclou implementar totes les estructures d’estat imprescindibles per a construir la nova República Catalana. I és precisament en aquest sentit amb el qual han estat concebuts els nous comptes de la Generalitat, dotant l’Agència Tributària de Catalunya de 459 nous treballadors, reforçant l’acció exterior amb un increment de 29,8 milions i, sobretot, assegurant que es pugui celebrar el referèndum que ens ha de permetre decidir el futur del nostre país. Un futur que ha de passar per la proclamació de la República catalana, l’única garantia per assegurar l’estat del benestar i la justícia social.
Cada dia es fa més evident que en el marc autonòmic actual no es poden atendre les necessitats dels nostres conciutadans i el seu esforç no els reverteix com mereixen. Per això, ara més que mai, ens cal la força parlamentària necessària per poder aprovar uns pressupostos que de facto milloraran l’estat del benestar del nostre país però, sense cap mena de dubte, ens permetran avançar cap a la nova República Catalana.
Uns pressupostos per avançar cap a la nova República catalana
Societat
"Cada dia es fa més evident que en el marc autonòmic actual no es poden atendre les necessitats dels nostres conciutadans i el seu esforç no els reverteix com mereixen"
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El pàrquing d’Aigüestortes obrirà parcialment dilluns després de l'allau de terra i pedres causada pel temporal ACN
Publicat el
06 de desembre de 2016 a
les 09:56
Et pot interessar
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
-
Societat
A Lleida mai no queda lluny un bar: n’hi ha un per cada mig miler d’habitants
-
Societat
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Senet
-
Societat
Instal·len una coberta a l'Hospital de cartró de la Vall Fosca per protegir-lo de la pluja i la neu
-
Societat
Els Bombers retiren els efectius terrestres de l'incendi de Senet per la inestabilitat meteorològica
