La Comissió territorial d'Urbanisme de Lleida, amb la participació del secretari d'Hàbitat Urbà i Territori, Agustí Serra, ha emès aquest dimecres l'informe urbanístic i territorial dins el tràmit ambiental sobre la proposta del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) que promou la Paeria. El nou planejament municipal vol orientar el desenvolupament de la ciutat els propers 15 anys i donar resposta a les noves necessitats.
La comissió ha posat en valor els aspectes innovadors de la proposta i també ha incorporat una sèrie de consideracions tècniques que l'Ajuntament haurà d'incloure en el document que s'elevarà a aprovació provisional del Ple. Posteriorment, la comissió emetrà l'informe previ perceptiu per a l'aprovació definitiva, que resoldrà el conseller de Territori.
La Comissió d'Urbanisme assenyala que les necessitats del nou POUM de Lleida volen donar resposta a noves necessitats com per exemple, el fet que la població ha experimentat un creixement notable des de l'any 2000, amb un ritme superior al del conjunt de Catalunya, assolint gairebé 140.000 habitants el 2018.
La proposta de POUM es dissenya per a tots els possibles escenaris de creixement demogràfic, aposta per la qualitat i la sostenibilitat del sòl classificat i per un model mixt que permeti la convivència dels usos residencials amb el sector terciari i de serveis. Finalment, pel que fa als serveis públics, es preveu el creixement sostingut de l'administració, la sanitat i la universitat.
Segons Urbanisme, els objectius del POUM que proposa la Paeria giren al voltant d'un desenvolupament urbà que procuri la qualitat de vida dels ciutadans; l'evolució cap a un model de ciutat més compacta, cohesionada i sostenible, tant econòmicament com ambientalment; l'aposta per la rehabilitació i la compactació urbana, amb una mínima ocupació del nou sòl; acotar la dimensió dels nuclis de Llívia, Raimat i Sucs; i la regulació dinàmica de l'Horta, per potenciar les activitats pròpies i el reciclatge de construccions obsoletes.
Urbanisme beneeix el POUM de Lleida
Societat
L'òrgan col·legiat valora positivament les línies generals del document amb un seguit de consideracions a incorporar
ARA A PORTADA
-
Successos Cinc ferits, tres d’ells crítics, en bolcar un vehicle a Ribera d’Urgellet Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Comença la renovació de l’A-2 entre Cervera i la Panadella amb una inversió de 12,3 milions Redacció
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Publicat el
31 de gener de 2019 a
les 10:29
Et pot interessar
-
Societat
L’Aquelarre de Cervera crema la nit amb Felip V com a protagonista
-
Societat
Tres ferits crítics en bolcar un cotxe en un camí rural a l'Alt Urgell
-
Societat
Un jove excursionista mor en precipitar-se per un pendent a la Vall de Boí
-
Societat
L’IEI posa el focus en la sobirania i l’autodeterminació per la Diada
-
Societat
La Paeria lloga un solar de la plaça del Dipòsit per instal·lar-hi un bar
-
Societat La manca de capacitat de la xarxa elèctrica pot frenar nous habitatges a Lleida
