Els serveis d’emergència han trobat aquest dilluns un cadàver dins la séquia de Torrefarrera (Segrià), a conseqüència de l’activació d’un dispositiu de recerca que s'ha activat a primera hora. L’actuació va començar a partir de la localització d’una bicicleta i una bossa sense propietari a un camí contigu al canal, molt a prop del punt on es va fer la troballa. Segons fonts policials, l’avís es va registrar a les 05.58 hores d’aquest dilluns.
Set unitats, amb presència de grups subaquàtics i gossos especialitzats, s'han desplaçat fins a la zona per donar suport a la recerca. Des del principi s’ha operat amb la idea que una persona podria haver caigut accidentalment dins la séquia, que baixava amb molt cabal.
En aquest sentit, s’hi han desplaçat una desena de dotacions entre les quals vehicles dels parcs de Balaguer, Lleida i Almenar, els subaquàtics del GRAE, el Grup Caní de Recerca (GRCR), avui amb seu a Vic, i l’equip de drons de la unitat de Mitjans Aeris.
El dispositiu ha fet recerca intensiva per les ribes de la séquia, aigües avall, s’ha demanat la interrupció del cabal per baixar el nivell de l’aigua i facilitar les tasques de recerca, s’han resseguit pistes i camins i amb els drons s’ha sobrevolat la zona des de l’últim punt d’albirament fins a l’autopista. En el moment en què s’ha interromput el cabal i les condicions han permès fer la recerca amb seguretat a l’interior de la séquia, els submarinistes del GRAE han fet immersions en punts possibles on podria haver estat arrossegat el cos.
Durant una de les immersions, a diversos quilòmetres del darrer punt d’albirament, els subaquàtics dels Bombers han localitzat un cos a un sifó del canal, a prop de l’escola Mater Salvatoris, a l’altre costat de l’autovia. Han assegurat la víctima i revisat la zona perquè s'hi pogués treballar amb seguretat. La unitat de Subsol dels Mossos d’Esquadra es farà càrrec de l'extracció del cos. A continuació, els Mossos s'encarregaran de la identificació i les causes de la mort. A l'operatiu de recerca s'hi ha destinat cinc patrulles de seguretat ciutadana.
