L’intern que va sortir de la Centre Penitenciari de Ponent a mitjans d’abril, tot i que el centre havia alertat d'un "alt risc de reincidència" ha tornat a ingressar a la presó. El jutjat de guàrdia de Lleida ha decretat aquest diumenge presó provisional després que l'home passés a disposició judicial per un intent de robatori amb violència en un supermercat.
Els fets van tenir lloc divendres a la tarda, quan l’home va intentar assaltar un establiment comercial armat amb una pistola, aparentment simulada. L'assaltant no va arribar a consumar el robatori i va fugir del lloc, però va ser detingut poc després per la Guàrdia Urbana de Lleida al barri de Pardinyes.
Quan els Mossos d'Esquadra van revisar les imatges de seguretat del supermercat, van identificar l’home com l’antic intern de Ponent sobre el qual Institucions Penitenciàries havia advertit que tenia un "alt risc de tornar a delinquir" tot i haver complert la condemna per assassinat. De fet, la Direcció General d’Afers Penitenciaris ja havia traslladat el cas a la Fiscalia de Lleida el passat 26 de març perquè en fes una valoració.
Després de la seva excarceració, els Mossos havien iniciat un seguiment discret i no invasiu per controlar els seus moviments sense vulnerar els seus drets com a ciutadà en llibertat. Ara, però, el jutge ha acordat el seu retorn a presó arran del nou delicte pel qual està investigat.

