Carmen, la coneguda òpera de Georges Bizet, arriba amb les entrades exhaurides demà dimecres, 10 de maig a les 21h, al Teatre Kursaal de Manresa de la mà dels Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès. El musicòleg Ovidi Cobacho oferirà una xerrada prèvia una hora abans de l'espectacle (20h) a la Sala Polivalent 1.
L'òpera Carmen és tota una marca de la casa per als Amics de l'Òpera de Sabadell, ja que l'han portat a escena en diverses ocasions i hi tornen aquesta temporada. Estrenada a l'Opera-Comique de París el 3 de març de 1876, Carmen és un muntatge de 2h i 30 minuts dividit en 4 actes. El text, de Giuseppe Henry Meilhac i Lidovic Halévy, està basat en la novel·la del mateix nom de Prosper Merimée. Carmen, com a personatge, és una de les grans creacions del repertori operístic. Membre d'honor d'aquell grapat, només, de veritables personatges, de grans dimensions, de carn i ossos i absolutament creïbles. La sensual gitana, empleada de la fàbrica de tabacs de Sevilla, que fa perdre el cap als homes, no és una qualsevol, no és una mena de prostituta com molts la prenen. Carmen és una dona absolutament lliure, una dona d'avui en dia situada en una època molt anterior. Per ella, només existeix una cosa: la llibertat, concepte celebrat al llarg de tota l'òpera. I el seu trist final, la fa més gran i la situa per sobre de tots. Com Carmen diu d'ella mateixa just abans de morir "lliure va néixer i lliure morirà".
Cosí fan tutte, Don Carlo i Pagliacci, a la nova temporada d'òpera
La programació d'Òpera de la propera temporada ja està a punt. El l'abonament d'Òpera del Kursaal oferirà: Cosi fan tutte de W. A. Mozart, que es podrà veure el diumenge 5 de novembre; Don Carlo de G. Verdi, que es podrà veure el dimecres 7 de març del 2018; Pagliacci de R. Leoncavallo, que es podrà veure el dimarts 1 de maig.
«Carmen» arriba al Kursaal amb les entrades exhaurides
Cultura i Mitjans
El muntatge, que es podrà veure a la Sala Gran, serà interpretat pel Cor dels Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès
ARA A PORTADA
-
-
Economia ARaymond concentra a Sallent la seva activitat a l'Estat amb una nova planta de 15 milions d'euros ACN
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
Publicat el
10 de maig de 2017 a
les 06:11
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Monistrol de Calders acollirà les IV Jornades de Teatre de la Catalunya Central
-
Cultura i Mitjans
Artés celebrarà una nova audició de sardanes aquest dissabte
-
Cultura i Mitjans
Sis anys sense Lluís Calderer: 16 vídeos recuperen una entrevista sobre la seva trajectòria cívica i cultural
-
Cultura i Mitjans
L'itinerari del Camí Oliba per Viladordis protagonitzarà la nova caminada Bages-Geoparc
-
Cultura i Mitjans
L'Orfeó Manresà celebrarà 125 anys d'història amb una vintena d'actes i un gran espectacle final
-
Cultura i Mitjans
Voilà al Cobert torna a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música i gastronomia
