Castellbell i el Vilar celebrarà dilluns els actes institucionals de la Diada Nacional de Catalunya. El municipi ho farà a les places d'Esteve Biosca (11.00h) i de Lluís Companys (11.30h). A les 11 del matí es retrà homenatge a Esteve Biosca, qui fou alcalde republicà de Castellbell i el Vilar, ferm defensor de les llibertats. També s'homenatjarà els altres dos alcaldes republicans assassinats durant la Guerra Civil: Isidra Vila i Salvador Vila.
Els actes es traslladaran tot seguit a la plaça de Llús Companys on també es farà una ofrena floral, en aquest cas a l'escultura de l'expresident de la Generalitat de Catalunya, amb la participació dels hereus i les pubilles, la Capella de Música Burés i la coral La Formiga.
Ball d'Homenatge
La novetat principal dels actes d'enguany serà l'estrena del Ball d'Homenatge davant el monument de Lluís Companys, inspirat en la tradició de dansa Aurresku del País Basc.
Castellbell incorporarà una mostra de dansa Aurresku als actes de la Diada
El municipi homenatjarà l'alcalde republicà Esteve Biosca i farà l'acte institucional a la plaça Lluís Companys
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de setembre de 2017 a les 11:47
Actualitzat el 09 de setembre de 2017 a les 17:03
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Vuitanta alumnes reben el diploma dels cursos de català del CNL Montserrat a Manresa
-
Cultura i Mitjans Ariadna Torres guanya el Premi Biennal TAVCC | el Casino amb una instal·lació poètica sobre els solars buits de Manresa
-
Cultura i Mitjans La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística
-
Cultura i Mitjans El conte bagenc «Petits herois del medi ambient» arriba a 2.000 famílies
-
Cultura i Mitjans Manresa ret homenatge a Assumpció Balaguer en l'any del seu centenari
-
Cultura i Mitjans El conseller de Política Lingüística impartirà la lliçó inaugural de la 7a Universitat Catalana d’Estiu a Manresa