A partir de dimecres i fins al 24 de novembre es podrà veure a la Casa Lluvià (de dimecres a dissabte de 18 a 20.30 h) la exposició artística Mimesi i metàfora, un homenatge al botànic i científic lleidatà Pius Font i Quer que han endegat un grup d'artistes plàstics en el 130è aniversari del seu naixement.
La mostra, organitzada pels Serveis Territorials a Lleida del Departament de Cultura, està coordinada per Antoni P. Vidal i aplega obres de Jordi Bresolí, Sylvie Bussières, Manuela Candini, Cecilia Ferri, Jessica Ferro, Eva Figueras, Lourdes Fisa, Francesco Geronazzo, Joanpere Massana, Mar Redondo, Pere Freixa, Pilar Rosado i Antoni P. Vidal.
L'acte inaugural es durà a terme aquest dimarts 7 de novembre, a les 7 de la tarda i comptarà amb la presència de l'artista Lourdes Fisa i del biòleg i membre de Meandre (associació per la preservació del patrimoni natural de Manresa i el Pla de Bages), Ignasi Cebrian.
Mimesi i metàfora explora els límits del natural i de la mimesi artística i fa confluir en un mateix espai dues mirades, la del botànic i científic que disecciona, estudia i detalla els elements naturals, i la dels artistes que plasmen aquesta natura sota un prisma imaginatiu i fantàstic que supera la mimesi i busca la metàfora.
L'exposició és itinerant i ja ha estat a Lleida i Barcelona. Després de passar per la capital del Bages farà estada a Bolonya.
Dimecres s'inaugurarà l'exposició «Mimesi i metàfora» en homenatge a Pius Font i Quer
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de novembre de 2018 a les 15:14
Actualitzat el 06 de novembre de 2018 a les 15:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una col·lecció històrica gràcies a la donació de Manel Yagües
-
Cultura i Mitjans Publicat «El Llibre Vermell de Montserrat», un tresor únic de la música medieval revisat pel pare Gregori Estrada
-
Cultura i Mitjans Cineclub Manresa rep el Premi Nunes 2024 al millor fet cineclubista pel cicle Visuals
-
Cultura i Mitjans La Casa Museu Prat de la Riba de Castellterçol inicia un cicle de visites guiades
-
Cultura i Mitjans Sallent obre la Festa Major 2025 amb l'Esvalotada i el pregó del Club Natació ASFC
-
Cultura i Mitjans El «Centaures de la nit» de Marc Recha entra a Filmin i Prime Video