El Conservatori Municipal de Música de Manresa ha organitzat un cicle de concerts, que porta per títol Una hora de música al Conservatori, i que anirà a càrrec del professorat del centre. El cicle, que inclou cinc concerts, començarà dimarts que ve, 29 de març, i està obert al públic en general. L'entrada és gratuïta.
Els objectius del cicle són potenciar la celebració de concerts al centre i contribuir a complementar la formació musical dels alumnes. Escoltar música en directe contribueix a potenciar l'aprenentatge dels alumnes, obrint-los nous ventalls d'informació, i activant les seves ganes de posar-se a tocar l'instrument. Alhora, és una fórmula per fer divulgació de la música i de l'activitat del centre entre els manresans i manresanes.
Els concerts es faran a l'Auditori del Conservatori (c/ Ignasi Balcells, 12-14) i hi intervindran els següents instruments: violoncel, piano, percussió i trombó. En alguns casos, a més de professors del centre també hi actuarà algun alumne.
Per tal que els alumnes més petits puguin gaudir del concert, es faran unes sessions més reduïdes abans de cada actuació.
Calendari del cicle
Dimarts 29 de març a les 20:00h
"Una serata con Boccherini"
Concert de sonates per a dos violoncels de Boccherini interpretat pels professors Amat Santacana i Anna Costa i els alumnes del centre Maria Coll, Núria Casasayas i Bernat Molas.
Dijous 7 d'abril a les 20:00h
"Mira com sona"
Concert variat d'obres per a trio de percussió interpretat pel professor de percussió Ramon Torremilans i els alumnes del centre Jordi Fontanet i Roger Santacana.
Dijous 14 d'abril a les 20:00h
"Encores"
Programa dedicat a les obres més famoses que es solen tocar com a bis en un concert de violoncel i piano, interpretat per les professores Anna Costa i Nora Bosch.
Divendres 6 de maig a les 20:00h
"Duo de trombó i piano"
Concert interpretat pel professor Kiko Palacios i la professora Lluïsa Vinyes.
Dilluns 9 de maig a les 20:00h
"Cançons i Variacions"
Concert de cançons i variacions escrites per a violoncel i piano interpretades pels professors Amat Santacana i Benjamí Santacana.
Altres activitats
El Conservatori organitzarà més activitats d'aquí al final de curs. En concret, s'està preparant un cicle de concerts de les orquestres i dels diferents grups instrumentals i cors del Conservatori. Paral·lelament, hi haurà un cicle de grups de cambra, que tindrà la particularitat d'acollir grups de cambra del Conservatori de Badalona i de l'Escola musical integrada Oriol Martorell de Barcelona.
El Conservatori de Música organitza un cicle de concerts a càrrec dels professors
Cultura i Mitjans
El cicle, obert al públic en general, començarà dimarts que ve i inclourà cinc concerts gratuïts
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
27 de març de 2011 a
les 12:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
Sara Roy: «Em preocupa que els temps foscos acabin afectant la cultura»
-
Cultura i Mitjans
«Tarsius» posa veu al suïcidi juvenil i obre un debat amb professionals de la salut
