El Centre de Normalització Lingüística Montserrat ha engegat la nova temporada de cursos de català per a adults. S'imparteixen cursos de tots els nivells, tant per a alumnes de parla catalana que volen millorar el seu nivell, com per a persones nouvingudes que el volen aprendre. Aquests alumnes de grups de nivell bàsic provenen de diferents continents, països o regions d'Espanya.
Com a complement d'aquestes classes se'ls ofereix la possibilitat de participar al Voluntariat per la llengua, programa per practicar el català a través de la conversa. El programa va néixer l'any 2003 i fins ara ja hi han participat més de 110.000 parelles. El Voluntariat per la llengua consisteix a crear parelles lingüístiques formades per un voluntari que parla català i un aprenent que ja en té coneixements, però que vol guanyar més confiança i fluïdesa. És una experiència molt positiva i enriquidora per a totes dues parts.
El Voluntariat per la llengua ofereix dues modalitats de participació: la presencial i, des de fa més d'un any, també la virtual amb parelles procedents de tot el món, on les trobades es fan per Internet, a través de videoconferència.
Per poder dur a terme l'activitat es busquen persones voluntàries que vulguin dedicar una hora a la setmana a conversar en català amb una persona que l'està aprenent o persones aprenentes que volen millorar el català fent conversa.
Les inscripcions ja estan obertes i es poden fer en línia a través del portal www.vxl.cat, o bé presencialment o per telèfon al 93 872 17 07.
Es busquen voluntaris i aprenents per formar parelles lingüístiques
Cultura i Mitjans
El CNL Montserrat obre les inscripcions del programa de Voluntariat per la llengua
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
06 d’octubre de 2017 a
les 15:08
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
«Tarsius» posa veu al suïcidi juvenil i obre un debat amb professionals de la salut
-
Cultura i Mitjans
Tot a punt per a la 29a Mediterrània que posarà l'accent en la participació a la cultura popular
