Excursions per conèixer l'entorn i guarniment de balcons protagonitzaran el Santpedor en Flor d'enguany

L'actual situació provocada per la pandèmia no ha permès al consistori celebrar la fira en el format habitual

Publicat el 20 de maig de 2021 a les 15:38
La situació sanitària no ha permès programar el Santpedor en Flor com és habitual, però l'Ajuntament mantindrà algunes accions amb les flors com a protagonistes. D'aquesta manera, del 7 al 14 de juny els balcons del municipi es vestiran de color amb el concurs de balcons florits. Els tres que estiguin més ben engalanats podran guanyar un val per gastar en comerços de la CUSA (Comerciants Units de Santpedor). Les persones que hi vulguin participar s'hi han d'inscriure anant presencialment a l'Oficina de Reciclatge del 25 al 29 de maig.

Una altra de les accions que es mantindrà serà la d'entrega de la petúnia com a mostra d'agraïment pel compromís amb el medi ambient i reciclatge. Les santpedorenques i santpedorencs podran recollir aquesta flor de temporada amb el codi del cubell de reciclatge a la plaça Gran U d'octubre durant els dies 25, 26, 27, 28 i 29 de maig.

El Santpedor en Flor d'enguany també inclou les passejades en flor, que es faran el cap de setmana del 29 i 30 de maig. Així, dissabte 29 al matí, el Centre Excursionista 2x2 ha organitzat un recorregut per descobrir les plantes i flors que tenim al nostre entorn natural amb una aplicació mòbil que ajudarà a reconèixer-les. La caminada sortirà a les nou del matí des la plaça del Sindicat. Per a assistir-hi no cal inscripció prèvia: l'únic que es demana als participants és que es descarreguin l'aplicació mòbil PlantNet per seguir l'activitat.

El diumenge dia 30 hi haurà una altra passejada, aquesta vegada pel nucli urbà, que donarà a conèixer les plantes i arbres que ens envolten, i les seves particularitats. Es demana inscripció prèvia del 25 al 29 de maig a l'Oficina de Reciclatge. L'activitat durarà una hora i sortirà a les deu del matí de la plaça Gran U d'octubre.