L'església parroquial de Sant Fruitós de Bages ha estat escollida aquest dijous, 22 de setembre, com a patrimoni cultural del dia de la Diputació de Barcelona d'entre tots els elements patrimonials inventariats.
Al segle XII s'hi van fer algunes reformes i en els segles XVII-XVIII s'hi va dur a terme una remodelació important. Tradicionalment l'església parroquial de Sant Fruitós de Bages, va acollir les relíquies dels màrtirs Sant Fruitós, Santa Agnès i Sant Maurici. Un inventari del 1372 fa referència a l'existència de tres altars dins l'església amb sengles advocacions, dels objectes litúrgics i artístics que contenien, fent referència a l'existència de dites relíquies.
La iniciativa "El patrimoni del dia" està destinada a donar a conèixer diàriament un element del patrimoni dels municipis de Catalunya.
ARA A PORTADA
-
-
Política El Govern preveu signar el conveni de construcció de la nova escola Valldaura a finals d'any ACN
-
Cultura i Mitjans Sandra Monfort inaugura la 29a Fira Mediterrània amb un homenatge a la cultura popular valenciana ACN
-
Política Sílvia Cubo abraça el discurs antiimmigració com a candidata d'Aliança Catalana a Manresa Pere Fontanals
-
Política Oriol Gès acompanyarà Sílvia Cubo al capdavant de la llista d'Aliança Catalana a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
22 de setembre de 2016 a
les 12:44
Actualitzat el
22 de setembre de 2016 a les
12:47
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Els espectacles de música inicien la 29a Fira Mediterrània de Manresa
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal obre una nova tanda d'entrades per veure el Mic després d'exhaurir-ne quatre sessions
-
Cultura i Mitjans
La Fira de la Coca i el Mató de Monistrol amplia l'espai i s'avança al divendres
-
Cultura i Mitjans
L'Obrador de la Fira Mediterrània de Manresa impulsa més de 100 projectes en cinc anys
-
Cultura i Mitjans
Súria mostra les restes del mas medieval de la Miranda a les Jornades Europees de Patrimoni
-
Cultura i Mitjans
Santpedor desvela el seu catàleg inèdit de pergamins en les Jornades Europees de Patrimoni
