L'òpera «Manon Lescaut» de Puccini arriba a la Sala Gran del Kursaal aquest diumenge

L'espectacle serà interpretat pel Cor dels Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès

Publicat el 10 de març de 2017 a les 13:48
Aquest diumenge 12 de març la temporada del Toc d'Òpera continua amb la representació de Manon Lescaut de Puccini, que tindrà lloc a les 18h la Sala Gran del Teatre Kursaal de Manresa. L'obra, novetat dels Amics de l'Òpera de Sabadell, presenta l'emblemàtic personatge de Manon, interpretat per la soprano Maribel Ortega. 

La bonica, sensual i desgraciada Manon, creació literària de l'Abbé Prévost que va ser portada als escenaris operístics per Massenet i després per Puccini, només volia ser feliç, però acaba tenint un molt mal final. Personatge genuïnament francès, representatiu de tota una època sencera de la història de França de moral laxa (la Regència, de 1715 a 1721), Puccini la fa seva i en la seva versió acaba perdent el vernís francès que li va atorgar Massenet per adquirir pinzellades netament italianes. 

Puccini va passar grans dificultats per crear aquesta òpera i la confecció del llibret va ser quelcom molt difícil, la prova està en la quantitat d'autors que hi van intervenir. Tot i així estrenada a Torí l'1 de febrer de 1893, fou el primer èxit del seu autor i simbolitza clarament el traspàs entre una època que s'acabava, la de Verdi, que va estrenar el seu Falstaff només vuit dies més tard a Milà, i la nova que s'obria cap endavant, esplendorosa: el verisme.

Les entrades tenen un preu de 39€ euros (36€ amb Carnet Galliner, menors de 25 anys i majors de 65) i es poden comprar a les taquilles, per telèfon (93 8723636) i per internet.

Xerrada prèvia a càrrec d'Ovidi Cobacho

Com és habitual, com a activitat prèvia a la representació de les òperes al Kursaal, una hora abans de la funció de Manon Lescaut, a les 17h, el musicòleg Ovidi Cobacho farà una conferència a l'entorn de l'obra. La xerrada és gratuïta i tindrà lloc a la Sala Polivalent 1 del Kursaal.