Aquest dissabte Sallent celebra l'Esbartada, un festival de dansa tradicional que pretén potenciar la dansa com a eina de creixement social i cultural. Aquest festival neix arran d'una iniciativa de l'Esbart Vila de Sallent, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sallent, per situar el municipi com un espai de referència a la Catalunya central en l'àmbit de la dansa tradicional.
Aquest cap de setmana se celebra la segona edició d'aquest festival veient la bona rebuda que va tenir la prova pilot de l'any passat, tant per part del col·lectiu que hi participava com per la gent del poble. Enguany, arriba amb un ventall més ampli d'actes i apostant amb força pel projecte.
El parc municipal Pere Sallés serà la seu d'aquest festival on s'hi acolliran tot tipus d'activitats; des d'una taula rodona, sobre la dansa i la cultura popular com a eina, fins a representacions dels diferents esbarts i laboratoris de dansa. A les sis, els esbarts participants desfilaran pels carrers de Sallent en cercavila acompanyats pels alumnes de l'Escola Municipal de Música Cal Moliner.
Una de les novetats d'aquesta edició és el taller de formació que permet que, tothom qui ho desitgi, pugui participar en aquest festival amb uns laboratoris que s'impartiran el mateix matí i que se'n veuran els resultats amb una petita mostra a la tarda. Cal destacar un dels laboratoris de la jornada, on s'ha treballat amb AMPANS, reforçant la idea de la dansa com a eina de creixement personal, tant a escala educativa com social.
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de setembre de 2017 a les 13:29
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Vuitanta alumnes reben el diploma dels cursos de català del CNL Montserrat a Manresa
-
Cultura i Mitjans Ariadna Torres guanya el Premi Biennal TAVCC | el Casino amb una instal·lació poètica sobre els solars buits de Manresa
-
Cultura i Mitjans La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística
-
Cultura i Mitjans El conte bagenc «Petits herois del medi ambient» arriba a 2.000 famílies
-
Cultura i Mitjans Manresa ret homenatge a Assumpció Balaguer en l'any del seu centenari
-
Cultura i Mitjans El conseller de Política Lingüística impartirà la lliçó inaugural de la 7a Universitat Catalana d’Estiu a Manresa