Bages Turisme ha participat aquesta setmana a la fira IBTM World que s'ha celebrat a Fira de Barcelona i que és el certamen líder en turisme de reunions, incentius, conferències i esdeveniments. Ho ha fet amb un estand dins del de Barcelona Convention Bureau de la Diputació de Barcelona. La fira ha reunit més de 12.000 professionals de 100 països diferents que busquen oferta i inspiració per als seus esdeveniments corporatius. L'objectiu d'aquesta acció ha estat generar contactes i captar clients potencials amb interès per fer un esdeveniment corporatiu a prop de Barcelona, representar els espais i empreses d'activitats i serveis del sector MICE de la comarca a la fira i posar el Bages al mapa internacional com a destinació de turisme de reunions.
Durant la fira, els responsables de Bages Turisme s'han reunit amb una seixantena d'empreses del sector MICE: empreses farmacèutiques amb grans equips que viatgen per motius de feina, agències organitzadores de viatges corporatius, DMCs, agències de viatges, organitzadors d'esdeveniments, serveis i activitats d'empresa i turoperadors. Les empreses interessades en el Bages han estat principalment de la resta d'Espanya, Regne Unit, França, Estats Units, Països Nòrdics, Països Baixos i el centre d'Europa. Els visitants s'han interessat sobretot pels viatges d'incentius, la possibilitat de sortir d'un ambient urbà i fer excursions d'un o dos dies que incloguin activitats culturals, a la natura i amb bona gastronomia i visites a cellers històrics. S'han mostrat especialment sorpresos de poder trobar una regió tan a prop de Barcelona amb una Ruta del vi i amb grans atractius turístics únics al món com poden ser Montserrat, Cardona amb la muntanya de sal i el castell, Món Sant Benet i el Camí Ignasià fins a Manresa. També valoren molt positivament treballar amb empreses on a darrera hi ha projectes familiars i que els puguin atendre en anglès per facilitar la logística.
Tal com es concretava al Pla estratègic de Turisme 2023-2027, Bages Turisme aposta de manera prioritària per treballar el turisme de reunions (MICE), atès que la comarca compta amb una oferta diferencial, singular i competitiva tant a nivell d'espais com a nivell d'activitats turístiques complementàries per a grups. A això s'hi suma una ubicació immillorable al cor de Catalunya, a menys d'una hora de Barcelona, a poc més d'una hora de Lleida, Tarragona i Girona i a menys de dues hores d'Andorra i els Pirineus. L'any 2021 Bages Turisme va començar a ordenar i estructurar a nivell comarcal l'oferta de turisme de reunions a través de la Meeting Planner Guide, que aglutina una setantena d'empreses dedicades a aquest sector tant pel que fa a l'oferta d'espais on celebrar esdeveniments corporatius com a l'oferta de d'activitats en grup i serveis complementaris. L'oferta MICE de la comarca es diferencia de la resta per l'oferta d'espais singulars, rurals i cellers.
El turisme de reunions té un impacte directe en l'activitat econòmica turística i en l'economia circular del territori perquè promou que les empreses turístiques tinguin activitat entre setmana i no només en cap de setmana, permet un major control de l'oferta turística, incideix en el posicionament de la destinació, atrau turisme d'oci ja que la majoria de viatgers de negocis acaben tornant al mateix lloc per fer turisme amb la família o els amics, i impulsa un turisme responsable controlant la cadena de valor del sector, amb una aposta ferma pels proveïdors locals, des de les empreses de càtering amb producte local fins als organitzadors d'activitats o les empreses audiovisuals.
Per al Bages el sector del turisme MICE resulta molt interessant perquè Barcelona és un gran pol d'atracció de turisme de negocis i, a la vegada, el Bages pot oferir una oferta i un paisatge molt diferents des de la capital. A això s'hi sumen uns preus competitius i la possibilitat de fer activitats complementàries de natura, cultura i enogastronomia autèntiques, singulars, diferents i desconegudes.
Els darrers anys, Bages Turisme ha fet un important treball per donar a conèixer tota aquesta oferta mitjançant viatges de familiarització, presentacions, visites i assistència a fires i trobades del sector.