El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sallent ha presentat nou al·legacions al Pla Director Urbanístic (PDU) de l'activitat minera al Bages per a que siguin tingudes en compte pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
Els republicans demanen que abans de l'aprovació definitiva del PDU, s'aprovi el Pla de restauració dels runams d'acord amb la sentència del Tribunal Suprem de 2014, i que ICL dipositi una fiança proporcional al cost real de la retirada dels runams del Cogulló i de la Butjosa.
ERC també reclama un pla calendaritzat per recuperar els pous salinitzats i segellats i els aqüífers contaminats degut a l'activitat minera. Una altra de les al·legacions contempla que l'empresa minera ampliï el col·lector de salmorres des d'Abrera fins més amunt dels runams salins de Vilafruns, amb diners propis o a través del pagament d'un cànon anual que, realment, cobreixi el cost de l'obra d'ampliació i el seu manteniment.
El document continua demanant que a partir del dia 1 de juliol de 2017 no s'aboqui "ni un gram" més de residus salins al Cogulló de Sallent, i que el PDU determini específicament que en cap cas mai més es pugui augmentar ni el runam del Cogulló ni el de La Botjosa, ni crear-ne un de nou a Sallent.
ERC també al·lega que, igual que passa amb Súria i Callús, ICL ha d'instal·lar dues plantes de sal a Sallent per aportar valor afegit al territori i crear nous llocs de treball al municipi. En aquest mateix capítol econòmic, els republicans també aleguen que que a l'espai del runam de La Botjosa s'hi instal·li activitat industrial derivada de la mineria i que el PDU determini l'espai de la colònia minera com a zona d'equipaments turístics no residencials.
Finalment, el document demana que el PDU ordeni urbanísticament tot el sector del Cogulló, de La Botjosa i de les instal·lacions de l'empresa minera a Sallent, i que el PDU obligui ICL a assumir el cost econòmic de la inversió que ha assumit fins a dia d'avui l'administració per apaivagar l'impacte mediambiental de la mineria.
El grup municipal d'ERC a Sallent presenta nou al·legacions al PDU de la mineria
Economia i Empresa
Entre altres, els republicans demanen un Pla de restauració dels runams d'acord amb la sentència del Tribunal Suprem de 2014, abans de l'aprovació del Pla Director Urbanístic
ARA A PORTADA
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Cardona reivindica els seus orígens en una Festa Major amb més de quaranta actes Pere Fontanals
-
Política Denuncien davant la Guàrdia Urbana de Manresa un mural de la Festa Major Alternativa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
Publicat el
28 de gener de 2017 a
les 18:05
Actualitzat el
28 de gener de 2017 a les
18:08
Et pot interessar
-
Economia i Empresa
Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa
El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa
Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa
38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible
-
Economia i Empresa
Laura Galobart guanya el 32è Premi Protagonistes del Demà del Rotary
-
Economia i Empresa
UManresa estrena la Clínica Odontològica, que el curs que ve acollirà els primers cursos d'especialització
